نی نی یاری، خانم رباع: برای بچه ها بازی بیشتر از فقط تفریح است، آنها از طریق بازی درباره ی خودشان و دنیای اطرافشان می آموزند از این رو محل و اتاق بازی کودک اهمیت به سزایی دارد. اتاق بازی کودک باید فضایی روشن و واضح برای بازی های خیالی باشد و مملو از اسباب بازی هایی باشد که به افزایش مهارت های مختلف، اعتماد به نفس و خلاقیت کودک کمک کنند.

اتاق بازی کودک چگونه باید باشد؟

اتاق بازی کودک

زمین اتاق بازی کودک را باز بگذارید تا کودک بتواند در آن بازی های همراه با فعالیت داشته باشد. سلیقه بچه ها را با رنگ های زنده، شکل های متنوع و قطعه های هنری ای که نظر کودک را جلب کنند در آمیزید. در اتاق بازی کودک می توانید از بافت های جالب، قالیچه های مخملی، اشیا مکعبی نرم، توپ های اسفنجی، خیمه ی بازی ابریشمی و .. بهره ببرید.

 

اسباب ساده و سبک وزن در اتاق بازی کودک، کودک را به استفاده از تخیل و جا به جا کردن وسایل ترغیب می کند. این استفاده از تخیل می تواند ساخت قلعه با پتوها و یا اجرای یک نمایش عروسکی خیمه شب بازی با استفاده از میز باشد.

حتی تم یک اتاق هم می تواند خلاقیت کودکان را شکوفا کند! برای مثال می توانید از تم های آموزشی مانند اعداد، الفبا، طبیعت و یا جغرافیا استفاده کنید.

اتاق بازی کودک

ساختن و باور کردن دو عنصر بسیار حیاتی و مهم در پیشرفت بچه ها هستند. صندوق اسباب بازی ها را پر از لباس کنید و یا یک آینه تمام قد در اتاق بازی کودک کار بگذارید.

 چند کارکتر عروسکی بخرید و یا بسازید. اسباب بازی هایی بخرید که به بچه ها اجازه بدهند رفتار بزرگترها را تقلید کنند، مانند یک ست اسباب بازی لوازم آشپزخانه. این کار بچه ها را چابک تر می کند.

همیشه لوازم کاردستی را در اتاق بازی کودک داشته باشید.کاردستی ها خلاقیت بچه ها را شکوفا می کنند.

فراموش نکنید که یک گوشه ی دنج را هم به کتاب و پازل ها اختصاص دهید.

 

دانش بیشتر درباره ی دکوراسیون اتاق کودک فقط به زیبا تر شدن آن کمک نمی کند بلکه در رشد بهتر کودک و شکوفایی استعداد های اون نیز تاثیر می گذارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به روش درست نورپردازی اتاق کودک و یا انتخاب رنگ اتاق کودک: چگونه ها و بایدها مراجعه کنید.