نی نی یاری، خانم رباع: این هم یک ایده بازی کودک دیگر برای فعال کردن استعداد های هنری بچه ها. این ایده ی بازی علاوه بر شکوفایی استعداد های هنری و ذوق و قریحه ی بچه ها به افزایش تمرکز آن ها و فعال شدن قوای ذهنیشان هم کمک خواهد کرد.

ایده بازی کودک: دست های رنگین کمانی

ایده بازی کودک

وسایل مورد نیاز :

رنگ های نقاشی ( مثلا رنگ گواش، در رنگ های دلخواه و متفاوت)

سینی ( برای ترکیب رنگ ها به صورت آزادانه)

مقوا

ماژیک مشکی

چشمان متحرک عروسکی

پیشبند

روش انجام ایده بازی کودک:

برای شروع همه ی سطوح را با یک پارچه بپوشانیدچرا که این بازی ممکن است منجر به کثیف و رنگی شدن اتاق شود. پیشبند را ببندید و مقوا را از وسط تا کنید.

تمام رنگ ها را روی سینی بریزید و به بچه ها اجازه دهید دستان خود را به رنگ آغشته کنند.

ایده بازی کودک

حالا به دو صورت می توانید بازی را انجام دهید. 

در روش اول: از کودک خود بخواهید دستش را روی مقوا بگذارد و با ماژیک دور دستان او را روی مقوا بکشید. از کودک خود بخواهید که با دست آغشته به رنگ خود داخل طرح دست روی مقوا را پر کند. سپس مقوا را در گوشه ای بگذارید صبر کنید خشک شود با چشم ها و ماژیک به دست صورت بدهید .

در روش دوم: مقوای خالی را جلوی کودک خود بگذارید و از او بخواهید با دست خود روی مقوا طراحی کند. مقوای طرح دار را در گوشه ای بگذارید خشک شود و وقتی خشک شد با کمک کودک خود یک ماژیک بردارید دور شکل ها بکشید و با چسپاندن چشمان متحرک عروسکی و کشیدن دهان به شکل ها روح بدهید.

در پایان می توانید به کودک خود پیشنهاد بدهید کارت پستال حاصل را در تولد دوستش به او بدهد.

 

امیدواریم بازی فوق مورد پسندتان واقع شده باشد. چنان چه به دنبال ایده های بیشتری می گردیدبازی کودکان، حمام خال خالی و بازی در آپارتمان: ماهی گیری در خانه را هم امتحان کنید.