نی نی یاری، خانم رباع: بازی برای نوزادان به معنای اکتشاف و گسترش دادن دانش آنها از این جهان، خودشان و آدمهای دور و برشان است. آنها با بازی یاد میگیرند، تجربه می کنند و استعداد های خود را شکوفا می کنند. امروز بازی نقاشی را بریتان آماده کرده ایم. با بازی نقاشی کودک شما یاد میگیرد که رنگ ها را از هم تشخیص دهد و استعداد های هنری او شکوفا می شود.

بازی نقاشی برای نوزاد

ایده بازی نقاشی

در این بازی فرزند شما یک اثر هنری خلق نخواهد کرد و به احتمال زیاد بیشتر مواد به جای استفاده شدن خورده خواهند شد اما ایده بازی نقاشی راهی بسیار مناسب برای آموزش ساخت اشکال، ایجاد آگاهی نسبت به نقش ها و آموزش طرح ها و رنگ ها و تفاوت آن ها به کودک می باشد. این بازی برای کودکان 6 تا 18 ماهه مناسب است. همه ی مواد را خوردنی ها تشکیل می دهند برای همین این بازی خطرناک نیست.

مواد مورد نیاز برای بازی نقاشی:

هویج (برای رنگ نارنجی)

توت فرنگی ( برای رنگ سرخ)

بروکلی ( برای رنگ سبز)

چرخ گوشت

ماهی تابه یا بخارپز

سایر مواد لازم برای پوست کندن و خرد کردن میوه ها

روش بازی نقاشی:

هویج و بروکلی را جداگانه تکه تکه کرده و تا اندازه ای که نرم شوند و بتوان از آنها پوره درست کرد بخارپز کنید. آن ها را در چرخ گوشت بذارید و چرخ کنید.توت فرنگی ها را هم در چرخ گوش بگذارید و چرخ کنید.

رنگ های ساخته شده را روی یک سینی یا بشقاب بزرگ بگذارید ( اگر سطح سفید باشد بهتر است) و اجازه بدهید کودکتان آزادانه با آنها بازی کند. این بازی کم کم به کودک کمک می کند تا تفاوت رنگ ها را تشخیص دهد.

فراموش نکنید برای جلوگیری از کثیف شدن اطراف حتما قبل از شروع بازی یک زیرانداز زیر کودک خود بیاندازید.

 

امیدواریم بازی فوق مورد پسندتان واقع شده باشد. چنان چه به دنبال ایده های بیشتری می گردیدبازی کودکان، حمام خال خالی و بازی در آپارتمان: ماهی گیری در خانه را هم امتحان کنید.