امروز در بخش هنرهای مادرانه نی نی یاری براتون بافت جغد  رنگی خوشگل که خیلی راحت بافته می شن رو آماده کرده ایم که می تونین از اونا برای تزئین اتاق کوچولوهای نازتون و یا آویز کیف وموبایل وحتی به عنوان جا سوئیچی استفاده کنید.

 

بافت جغدهای رنگی

مراحل بافت جغدهای رنگی

رج اول – ابتدا با رنگ بنفش حلقه جادویی درست می کنیم وداخل حلقه را با ۱۶ تا پایه بلند پرمی کنیم .
 یعنی ابتدا حلقه جادویی می زنین ، ۳ زنجیره می زنین وبا ۱۵ تا پایه بلند و در آخر آخرین پایه بلند رو با گره نامرئی به زنجیره سوم که ابتدای بافت بافته بودیم وصل می زنیم.ونخ را قطع می کنیم.
رج دوم-نخ سبز رو وصل می زنیم و یک پایه کوتاه داخل دانه می زنیم و یک زنجیره و دوباره یک پایه کوتاه تا آخر رج تکرار می کنیم.

 

بافت جغدهای رنگی

رج سوم و چهارم- با نخ صورتی و مثل رج قبل ببافید.
رج پنجم – بافت را مثل رج های قبل می بافیم البته فقط شش دانه اول بافته می شود یعنی یک زنجیره یک پایه کوتاه تا دانه ششم ورج تمام می شود کار را بر می گردانیم وبه رج بعد می رویم.
رج ششم – یک زنجیره می زنیم و پایه اول را نمی بافیم و به خانه بعدی می رویم ویک پایه کوتاه می زنیم ودوباره یک زنجیره ویک پایه یعنی در این رج تعداد پایه ها به ۵ می رسد
رج هفتم – این اخرین رج بافت جغد می باشد برای بافت دوباره با یک زنجیره پایه اول را جا می زنیم و و یک گره تزئینی ۴ رنجیره ای می بافیم. سپس دوخانه بعدی را باگره نامرئی جلو می رویم وبا یک گره تزئینی ۴ زنجیره ای گوش دیگر جغد را می بافیم و نخ را قطع می کنیم.
در آخر برای بافت وسط شکلم جغد به رنگ آبی نخ را از پشت کار با قلاب به رو رد می کنیم و دور تا دور رج اول را گره نامرئی می بافیمو در آخر نخ را به پشت می کشیم و قطع می کنیم.

 

بافت جغدهای رنگی

 رای بافت چشم جغد یک حلقه جادویی می زنیم وداخل حلقه را با ۸ پایه کوتاه پر می کنیم وکار را دایره می کنیم.
برای وسط چشم هم می تونیم هم از منجوق استفاده کنیم و هم مثل عکس با نخ مشکی یک وصل کوچک وسط چشم می زنیم.

 

بافت جغدهای رنگی

 اینم از جغدهای خوشگل و ناز امروز.

 

بافت جغدهای رنگی

 

منبع : تار و پود