اختلاف بین مادران و خردسالان و حتی کودکانی که در سنین دبستان قرار دارند بر سر امتناع کودک از غذاخوردن امری شایع و متداول است. اغلب کودکان با خوردن حداقل یک یا چند ماده غذائی و خوراکی مشکل دارند. این موضوع باعث می شود تا مادران به ترفندهای مختلفی جهت وادارکردن کودک به خوردن اقلام خوراکی به خصوص متوسل شوند، ریز کردن، رنده کردن، طعم دار کردن و … از جمله ترفندهای مادران است. اما یکی دیگر از روش هایی که مادران برای تشویق کودکان بدغذای خود به کار می برند، تزئین غذای کودک است.

 

تزئین غذای کودک با رنگ های شاد و متنوع اگرچه اندکی وقت گیر است اما باعث ترغیب خردسال و کودک به خوردن می شود. این موضوع به ویژه درباره وعده های غذائی صبحانه و نهار اهمیت مضاعفی دارد. چه آنکه کودکان در ساعت های پس از این وعده ها در کلاس درس و یا سایر کلاس های آموزشی حضور پیدا می کنند.

 

در این پست مجموعه ای از تصاویر تزئین غذای کودک را برای شما آماده کرده ایم که در آن ها سبزیجات و میوه جاتی مانند کاهو، توت فرنگی، گوجه فرنگی، هویج، کلم، سیب، کیوی و انار و غذاهائی مانند ماکارونی به همراه مواد دیگر به صورت ماهی، جوجه، اسکلت، شخصیت های کارتونی و … تزئین شده اند.

 

نمونه هائی از تزئین غذای کودک


تزیین-غذای-کودک-2

تزیین-غذای-کودک-اسکلت-سبزیجات

تزیین-غذای-کودکان-ماهی-قرمز

تزیین-غذای-کودک-خانوم-کوچولو

تزیین-غذای-کودک-شاهزاده

تزیین-غذای-کودک-قورباغه

 

تزیین-غذای-کودک-هاپو-مهربون

 

cocina-divertida-para-ninos1