شیرینی مشهدی یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه عید است. با دستور زیر می توانید خودتان شیرینی عید را در خانه درست کنید.

طرز تهیه شیرینی مشهدی ، شیرینی عید، شیرینی های عید

موادلازم: 

آرد؛300 گرم
پودرقند؛ 50 گرم
کره؛150 گرم
شیر؛ 2ق غ
شربت بار؛2ق غ
وانیل؛ 1/2 ق چ
زرده تخم مرغ ؛ یکعدد

جهت تزیین روی شیرینی ؛پودر پسته ،پودر بادام، مربا ، شکلات آبکرده

طرز تهیه شیرینی مشهدی 

کره نرم را بهمراه پودر قند به مدت 3-5 دقیقه باهمزن بزنید و بعد زرده تخم مرغ و شربت بار را اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد شیر و وانیل مایع و در آخر سرعت همزن را کم کنید و آرد را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر نرم درست شود؛مقدار آرد ممکن است کم و زیاد بکار برود بسته به شرایط محیطی وقتی خمیر بدست نچسبید کافیه و آرد اضافی نزنید.
خمیر را گرد کرده داخل سلفون پیچیده و یک ساعت تا یک شب تا صبح در یخچال استراحت دهید. زمان قالب زدن بهتره است خمیر سرد باشد تا راحت باز شود،خمیر را بین دو لایه کاغذ و سلفون به قطر نیم سانت باز کنید.قالب زده داخل سینی چیده و وسط نیمی از شیرینی ها را هم قالب کوچیکتر بزنید و ده دقیقه سینی را داخل یخچال بگذارید.
در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه بمدت 15 دقیقه تا زیرش طلایی شود بپزید.
برای تزیین روی شیرینی را عسل رقیق شده با آب بمالید و داخل پودر پسته بزنید و با شکلات آبکرده تزیین کنید و وسط شیرینی مارمالاد بگذارید.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]