نی نی یاری: اگر با زوج های جوانی که در آستانه بچه دار شدن هستند و 9 ماه انتظار پدور و مادر شدن را می کشند، صحبت کنیم متوجه می شویم که یکی از دغدغه های شیرین آنها از همان ابتدا تهیه وسایل و لوازم ابتدایی کودک است که در فرهنگ ما ایرانی ها سیسمونی خوانده می شود. در برخی موارد حانواده دختر و گاهی اوقات خود زوج ها مسئول تهیه آن هستند.

نوع سیسمونی نوزاد بستگی به سلیقه و وسع مالی افراد مختلف دارد ولی یکسری وسایل و اقلام ضروری در همه آنها مشترک است. در این مطلب ابتدا لیستی از وسایل سیسمونی و نکاتی در باب خرید آنها و سپس مدلی زیبا از یکی از برند های معروف برای نوزاد دختر و پسر را مشاهده خواهید کرد.

 

لیست وسایل سیسمونی نوزاد 

سرویس 4 تکه

سرویس خواب و حوله

لباس های نوزاد

وسایل بهداشتی نوزاد

تخت و کمد

کالسکه و کریر و ..

 

 نكاتی درباره خريد لباس‌ نوزاد

نكته‌اي كه بسيار قابل توجه است، اين است كه هزينه‌ زيادي را صرف خريد لباس به محض تولد كودك نكنيد زيرا نوزاد به سرعت بزرگ مي‌شود؛ و اما بعد:

1) سعي كنيد لباس كم اما باكيفيت تهيه كنيد.

2) لباسي كه مي‌‌خريد، بايد راحت، نرم و كارآمد باشد و نوزاد را در برابر سرما حفظ كند و سيستم باز و بسته كردن آن نيز ساده باشد

.3) توصيه مي‌شود تا حد ممكن از خريد لباس‌هايي كه دكمه‌هاي ريز و درشت دارند، داراي بند يا روبان هستند يا گل‌هاي تزييني دارند، خودداري كنيد.

4) در مورد جنس نيز پارچه‌هاي كتاني مناسب‌ترين انتخاب هستند. باقي پارچه‌ها ممكن است آلوده به كلر يا فرمالدييدها باشند و‌ آلرژي پوستي ايجاد كنند.

5) لباس‌هايي انتخاب كنيد كه راحت شسته شده و سريع خشك شوند.

6) رنگ سفيد ترجيحا اولين انتخاب شما باشد.

7) در هفته‌ اول بعد از تولد لباس‌هايي به نوزاد بايد پوشاند كه از سرپوشانده نشوند. زيرپوش‌ها چه ركابي باشند چه آستين بلند يا كوتاه حتماً زيردكمه‌دار باشند. در غير اين صورت دايما از پهلوهاي بچه كنار مي‌رود و پوشك بچه هم كج مي‌شود.

8) نوزاد شب‌ها به لباس گرم‌‌تري نياز دارد. اگر قصد بيرون بردن كودك را داريد در هواي سرد به ويژه شب‌ها كلاه را نبايد فراموش كرد.

 

مدل سیمسمونی دخترانه و پسرانه

در تصاویر زیر یکی از بهترین ست های سیسمونی Noukie’s را می بینید. این ست در دو رنگ صورتی و آبی مخصوص هم دختر ها و هم پسر کوچولو هاست.

 

سیسمونی

 

10806

12909

 

12910

 

14585

15569

 

111171

21452

31163

4987

5898

 

6873

7849

8838

 

ست سیسمونی نوزاد از برند های معروف