رویش دندان کودک یک اتفاق فوق العاده شیرین در زندگی کودکان است اما در عین حال درد دندان درآوردن گاهی کودک را آزده کرده و والدین را نگران می کند. در واقع به اعتقادات پزشکان رويش دندان‌ها اتفاق دردناكي نيست، ولي باعث خارش شده و ممكن است حس ناخوشايندي براي كودك ايجاد كند كه موجب ناراحتي‌اش شود. براي آرام‌تر‌كردن اين بي‌قراري و ناراحتي كودكان بايد با نظر پزشك از داروهايي كه براي اين منظور تهيه شده، استفاده كنيد. علاوه بر اين، اجسام ژله‌مانند سفت مثل اسباب‌بازي‌هاي تميز ژله‌اي نيز‌ مي‌تواند به كاهش علائم آزاردهنده ناشي از رويش دندان‌ها كمك كند.

کاهش درد دندان کودک ، دندان درد کودک ، درد دندان درآوردن کودک

اولين دندان‌ها معمولا در سنين چهار تا شش ماهگي در می آید. در اين زمان معمولا سطوح ايمني كه از مادر به شيرخوار رسيده كاهش مي‌يابد و كودك كم‌كم خودش بايد عناصر ايمني را بسازد. بنابراين كاهش عناصر ايمني منتقل‌شده از مادر به كودك مي‌تواند دليلي براي تب يا بروز عفونت باشد كه اين فقط يك همراهي با دندان‌درآوردن است و رويش دندان به تنهايي باعث چنين اتفاقي نمي‌شود. همچنين در كودكاني كه مشكل يا بيماري خاصي ندارند، معمولا در محل رويش دندان‌ها خونريزي اتفاق نمي‌افتد.

به والدين توصيه مي‌كنيم زماني كه كودك دچار مشكلي مانند تب يا اسهال شديد مي‌شود، حتما به پزشك مراجعه كنند و اين مشكلات را به حساب دندان‌درآوردن نگذارند.

4 راه كاهش درد دندان درآوردن

لثه‌هاي كوچك و نرم كودك تحمل درد زياد دندان درآوردن را ندارد و به همين دليل، اين فرشته‌هاي كوچك هميشه با بي قراري و گريه و مريض شدن اين دوران را سپري مي‌كنند. براي اينكه بتوانيد تا حدي اين دردها را از وجود فرزند دلبند خود دور كنيد، بد نيست راهكارهاي زير را نيز امتحان كنيد.

1- پارچه حوله‌اي نم‌دار

پارچه حوله‌اي خيس و سرد يكي ار روش‌هاي خوب براي تسكين درد درآوردن دندان است. اين پارچه را روي لثه‌هاي كودك قرار دهيد تا بجود. حتي مي‌توانيد يك تكه يخ هم ميان پارچه بگذاريد و محكم ببنديد تا خداي نكرده در گلوي كودك نپرد و سپس پارچه را در دهان كودك بگذاريد تا بجود.

براي اين منظور مي‌توانيد پارچه را در چاي بابونه خيس كنيد و در يخچال قرار دهيد تا سرد و خنك بماند يا حلقه‌هاي پلاستيكي كه براي دندان درآوردن كودكان است را نيز در يخچال قرار دهيد تا سرد شود. سپس به كودك بدهيد تا بجود.

2- دندوني

براي كودكاني كه از درد لثه رنج مي‌برند، مي‌توانيد دندوني‌هاي لرزان خريداري كنيد. انواعي از دندوني وجود دارند كه با گاز گرفتن كودك، شروع به لرزش مي‌كنند و اين مساله بسيار براي كودك خوشايند و دوست‌داشتني است. براي اينكه باعث تسكين دردش هم بشود، آن را در يخچال قرار دهيد تا سرد شود.

3- غذاهاي منجمد

سرما و يخ به كاهش درد لثه كودكاني كه در حال دندان درآوردن هستند بسيار كمك مي‌كند. مي‌توانيد غذاهايي كه كودك در آن سن مجاز به خوردن آنهاست را در فريزر منجمد كنيد تا كودك آنها را بجود و سرماي آن درد دندانش را كاهش دهد. موز يخ زده يا شير منجمد نيز روش‌هاي خوبي براي كم كردن درد هستند.

4- پستانك در يخ

براي كودكاني كه پستانك مي‌خورند مي‌توانيد پستانك آنها را در فريزر منجمد كنيد تا هنگام مك زدن آن، سرماي موجود باعث بي‌حس شدن لثه‌ها و كم شدن درد آنها شود.

 کاربر گرامی، اگر تمایل دارید مطالب بیشتری مرتبط با این موضوع بخوانید کلیک کنید.

کمردرد بارداری را با این ورزش ها درمان کنید

 راه های کوچک کردن شکم بعد از زایمان (۱)

.

منبع با تلخیص: خانه ارتوپد ایران

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی   الگوی عروسک نمدی   نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]

منبع: برترین ها