نی نی یاری، محیا امیری : اگر در تب و تاب آماده کردن یک اتاق مخصوص کودک خود باشید می دانید که فرش اتاق کودک با فرش سایر اتاق ها تفاوت دارد. فرش اتاق کودک از وسایلی است که در سال های اخیر منحصر به اتاق کودک شده است و در بازار خرید فرش بخش مجزا و زیبایی برای آن دیده می شود که پر از طرح های فانتزی با رنگ های شاد و زیباست به طوری که می توان آن را همراستا با بقیه وسایل اتاق کودک خریداری کرد.

 

فرش اتاق دختر

نکاتی در مورد انتخاب فرش اتاق کودک 

در انتخاب فرش کودک اولین نکته لطافت و نرمی فرش است. بچه ها پوست لطیفی دارند و به دلیل جنب و جوش زیاد پوست آنها دائما در تمای با فرش خواهد بود. بدون پرز بودن فرش، از مهم‌ترین نکته‌هایی است که هنگام خرید فرش اتاق کودک باید به آن توجه کرد. فرش‌های بافته شده با نخ خاب فیلامنت پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن، هیچ‌ پرزی ندارند و مانع از ایجاد حساسیت و آلرژی در کودک که ریه های حساسی دارد می‌شوند
فرش اتاق کودک هرچقدر ظریف تر باشد مناسب تر است. بهتر است فرشی که انتخاب می کنید بافت فشرده ای داشته باشد چون کمک می کند آلودگی کم تری در فرش نفوذ کند. بهتر است که فرش کودک ریشه نداشته باشد. ریشه ها به خودی خود آلودگی ایجاد می کنند.

لطافت و نرمی ‌فرش اتاق کودک

لطافت ‌نخ‌ها به ظرافت فیلامنت‌ها (الیاف به کار رفته در تولید آنها) بستگی دارد بنابراین هرچه ظرافت الیاف بیشتر باشد، فرش لطیف‌تر خواهد بود. در انتخاب فرش کودک باید به لطافت و نرمی ‌سطح فرش توجه کرد. با توجه به اینکه کودک ممکن است چهار دست و پا حرکت ‌کند، باید لطافت و نرمی ‌سطح فرش به حدی باشد که دست و پای کودک زخم نشود و بتواند راحت روی آن حرکت کند. فرش‌های پلی‌استر فیلامنت معمولا بسیار لطیف‌تر از فرش‌های پلی‌پروپیلن هستند.

 

فرش اتاق کودک

 

مدل فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک با توجه به جنسیت کودکان انتخاب می شود. شخصیت های کارتونی دخترانه با رنگ های شاد برای مخصوص فرش اتاق دختران است و برخی طر ح ها خاص اتاق پسربچه هاست. در این میان رنگ ها و طرح های خنثی هم وجود دارند که برای همه اتاق ها قابل استفاده است.
در خرید فرش اتاق کودک باید به جنس کفپوش اتاق دقت کرد. به دلیل ظرافت پوست بچه ها و اینکه آنها روی فرش چهاردست و پا راه می روند و بازی می کنند بهتر است که فرش های بزرگ را انتخاب کرد تا سطح بیشتری از اتاق را بپوشاند. البته اگر کفپوش اتاقتان مناسب است انواع مدل های کوچکتر با طرح هایی متناسب با سایر وسایل اتاق هم گزینه های خوبی هستند.

فرش اتاق کودک

در ادامه آلبوم گرد آوری شده از انواع مدل های فرش اتاق کودک را مشاهده کنید. برای دیدن انواع مدل های فانتزی به مطلب فرش های فانتزی و جدید اتاق کودک مراجعه کنید.

فرش اتاق کودک

 

فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک




فرش اتاق کودک
فرش اتاق کودک فرش اتاق کودک

 

 

فرش اتاق کودکstansrugcentre.com_.au_category_kids-rugs