نی نی یاری، رباع: اگر به دنبال یک بازی ساده برای تقویت قوه ی تخیل کودک نوپا یا مهد کودکی خود هستید جای درستی آمده اید. تمامی بازی های زیر از وسایل دم دستی و ساده که در هر خانه ای یافت می شود ساخته شده است.

 

بازی خوار و بار فروشی

 1

مجبور نیستید برای این بازی مقدار زیادی غذای پلاستیکی بخرید. به جای این می توانید از جعبه ها و شیشه ها و قوطی های خالی استفاده کنید و مغازه ی تخیلی خود را راه اندازی کنید، یک سبد خرید یا یک زنبیل به کودکتان بدهید تا خرید از شما را آغاز کند.

 

مسابقه لباس پوشیدن

 2

آیا لباسهای کهنه ای دارید که نمی دانید باید با آنها چه کار کنید؟ می توانید با آنها این بازی را انجام دهید. تنها چیزی که احتیاج دارید دو چمدان یا دو ساک پر از لباسهای قدیمی است. بین بچه ها این مسابقه را برگزار کنید و یا خودتان با کودکتان این بازی را انجام دهید. چمدانهایتان را باز کنید و ببینید چه کسی خنده دار ترین لباس ر می پوشد.

 

جادوی بادکنک

 3

اگر از آخرین جشن تولد کودکتان بادکنکهای به جا مانده زیادی دارید وقت آن است که به وسیله ی آنها مفاهیمی مانند نیروی جاذبه زمین و الکترسیته ی ساکن را در حین بازی با بادکنک ها به آنها بیاموزید.

 

اتاق در اتاق

 4

قلعه،چادر، قصر و یا حتی کارتن های ساده بچه ها همه جور خانه بازی ای را دوست دارند. از کارتن وسایل خانگی در و پنجره ببرید و بگذارید کودکتان در خانه ی جدیدش بازی کند.

 

تفریح با بطری

 5

بطری های خالی در سطل آشغال شما می توانند به اسباب بازی های جالبی تبدیل شوند. می توانید از بطری ها برای بازی بولینگ استفاده کنید و از کودکانتان بخواهید با انداختن یک توپ پلاستیکی به بطری ها آنها را بیاندازند.