نی نی یاری، محیا امیری: خرید اسباب بازی برای خیلی از پدر و مادرها موضوع مهمی است. وقتی به یک اسباب بازی فروشی پا می گذاریم با ویترین های بزرگی روبرو می شویم که پر است از اسباب بازی های رنگارنگ و معمولا عروسک ها و خرس های بزرگ پشمالو زودتر از همه خودشان را به ما نشان می دهند. عروسک هایی که حتی گاهی تا 5 یا 6 سالگی بچه ها هم از آنها بزرگ تر هستند.

خیلی از پدر و مادرها عادت دارند که موقع خرید اسباب بازی، وسایل گران قیمت را انتخاب کنند چون فکر می کنند که برای کودک جذاب تر است.

گاهی اتاق کودک تبدیل می شود به یک مغازه تمام عیار که حتی قبل از به دنیا آمدن او با وسواسی خاص تزئین شده است.

در این مقاله قصد داریم کمی مخالف این نگاه پیش بروید و چند وسیله متفاوت را به شما پیشنهاد بدهیم که به نظرم قیمت چندانی ندارد ولی حتما می تواند برای کودک شما جذاب باشد و موجب افزایش خلاقیت در او گردد.

 little-girls-with-a-magnifying-glass

 1. برایش ذره بین بخرید

کودک شما باید خیلی خوش شانس باشد که ذره بین دارد. با این کار روحیه کنجکاوری را در او تقویت می کنید.

برگ ها ، درختان، گل ها، خطوط کف دست، اشیاء مختلف و نوشته های ریز می تواند ساعت ها باعث سرگرمی بچه ها با ذره بین شوند.

mitos-tentang-teknologi-yang-ada-disekitar-kita-4

2. دوقطبی عالم را نشانش بدهید

شاید برای پیدا کردن آهنربا لازم باشد به داخل مغازه بروید چون فکر نکنم بتوانید در ویترین های رنگارنگ پیدایش کنید. دو یا سه آهنربا در سایز های مختلف بخرید. در مورد قطب های مثبت و منفی آهنرباها برای کودکان توضیح بدهید. آنها می توانند ساعت ها با آهنربا مشغول شوند. قطب های مخالف آهنربا را به هم نزدیک کنید و به یچه ها نشان دهید که هیچ قدرتی نمی تواند آنها را به هم بچسباند.

خرده ریزه های فلزی را روی زمین بریزید و با آهنربا از فاصله های 10 سانتی آنها را بلند کنید.

یک سطح مقوایی یا هر سطح نازک دیگری را انتخاب کنید(مثل سینی یا میز ) و یک وسیله سبک فلزی روی آن بگذارید. آهنربا را از زیر سطح با دست بچرخانید و ببینید که آن وسیله بدون دخالت دست، روی سطح مقوا حرکت می کند.

این ها چند نمونه ساده از بازی با آهنرباست. مطمئننا بچه ها می توانند بازی های بیشتری را کشف کنند.

 

img-thing

 

  1. ساعتی جذاب تر از ساعت های دیجیتال

ساعت شنی ها برای بزرگتر ها حس نوستالژیک دارد. می توانید این حس را در کودک خود هم ایجاد کنید.

 این ابزار های کوچک کودکان را وادار به اختراع بازی می کند. چیزی که خیلی از اسباب بازی های بزرگ و گران قیمت قادر به انجام آن نیستند.