با توجه به اینکه شلوار جین به پوشش غالب عده ریادی از مردم تبدیل شده است، نگهداری از آن اهمیت زیادی دارد.

شما ممکن است با جین زندگی کنید، و تحت تاثیر این تفکر باشید که جین غیر قابل خراب شدن است. با وجود اینکه پوشیدن شلوار جین این احساس را به وجود می‌آورد که کمتر نیازی به تعمیر و نگهداری دارد، مراقبت از آنها نیاز به کمی تفکر دارد. در این متن اشتباهات رایجی که بسیاری از ما در مورد شلوار جین خود انجام می‌دهیم مطرح شده است.

شما شلوار جین خود را بیش از حد می‌شویید. کارشناسان توصیه می‌کنند که جین جدید خود را برای حداقل چهار تا شش ماه نشویید! از آن پس هم باید در کمترین حد ممکن آنها را بشویید. در این مدت باکتری در آن جمع می‌شود؟ برای کشتن باکتری جین خود را چند روز در فریزر قراردهید.

شلوار جین شما با قد درست دوخته نشده است. این همان چیزی است که باعث می‌شود لبه‌های آن ساییده شود. این پارگی ممکن است یک مدل به حساب بیاید، اما برای لباس محل کار مناسب نیست.

شلوار را با دست نمی‌شویید. نه تنها ماشین لباسشویی رنگ‌ها را مختل می‌کند، بلکه باعث کشش پارچه لباس می‌شود. شستن جین با دست باعث می‌شود شلوار مورد علاقه خود را مدت بسیار طولانی‌تری بپوشید. اما افراد تنبل که می‌خواهند از ماشین لباسشویی استفاده کنند به خاطر داشته باشند که شلوار جین نوتر به چرخش آرامتری نیاز دارد. همچنین همیشه باید با آب سرد آن را بشویید و از مواد شوینده محافظ رنگ استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که برای به حداقل رساندن آسیب، شلوار خود را پشت و رو کنید.

شما از خشک کن استفاده می‌کنید. همه ما می‌دانیم که جین وقتی آن را می‌پوشیم شل می‌شود، بنابراین ما همیشه وسوسه می‌شویم آنها را در خشک کن قرار دهیم به طوری که آنها دوباره تنگ شوند. افسوس، این کار هیچ فایده ای ندارد. این کار فقط به الیاف جین آسیب می‌زند. از آنجا که شما نمی‌خواهید هیچ گونه چین و چروک در پارچه ایجاد شود، خشک کردن آنها در هوا با آویختن آنها از حلقه کمربند بهترین راه است.

از بخار استفاده نمی‌کنید. به جای شستن شلوار جین خود آنها را بخار سریع بدهید. این کار نه تنها برخی از چروک‌ها را صاف می‌کند، بلکه کمک می‌کند از هر بوی ناخوشایند خلاص شوید.

سایزاشتباه را می‌خرید و این باعث می‌شود پوشش ایده آلی نداشته باشید. در ناحیه زانو ناراحت هستید؟ شلوار پاره می‌شود؟ پیشگیری از این مشکلات با خرید شلواری به اندازه مناسب امکان‌پذیر است. پارچه‌های کشی و نرم‌تر بیشتر احتمال پاره شدن دارد.

روش نگهداری شما از شلوار جین اشتباه است. به جای آویختن آنها در کمد یا مچاله کردن آنها در سبد لباس کثیف، باید آن را تا کنید. این کار مانع ایجاد چین و چروک می‌شود و به حفظ شکل شلوار جین کمک می‌کند.

در جیب شلوار خود چیزهایی نگه می‌دارید. موبایل، کارت مترو، کلید و… چیزهایی هستند که در جیب خود گذاشته و آنها را فراموش می‌کنید. انجام دادن این کار تاثیر زیادی بر شکل شلوار جین دارد و علاوه بر ماندن جای آنها روی شلوار، آنها را بیشتر در معرض ابتلا به پاره شدن در این مناطق خاص قرار می‌دهد.

منبع: هنرآنلاین