نی نی یاری، خانم رباع: خرید اسباب بازی مناسب نوزاد کار سختی به نظر می آید. از آنجایی که کارهایی که نوزادان پس از تولد انجام می دهند محدود و کم است شاید به نظرتان خرید اسباب بازی مناسب آموزشی کمی عجله باشد. در هر صورت کودک شما با سرعت بسیار بالایی در حال آموختن از اطراف خود، یاد گرفتن عادت ها و جمع آوری اطلاعات از واژه هاست. تحقیقات نشان داده می توان با فراهم کردن محیط و آموزش مناسب در دوران نوزادی از بسیاری از ناتوانی ها و اختلالات یادگیری در کودکان بزرگ تر اجتناب کرد.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه ی مقاله ی زیر به اتاق بازی کودک چگونه باید باشد؟ و معرفی ۱۰بازی جهت ایجاد خلاقیت در نوزاد ۱ ساله شما  هم سری بزنید.

در هنگام خرید به اسباب بازی مناسب نوزاد خود نکات زیر را در نظر بگیرید:

ادراک بصری یک نوزاد محدود است، حتما اسباب بازی را روشن و در رنگ هایی که با هم مغایرت دارند تهیه کنید.

 

اسباب بازی مناسب نوزاد چیست؟ | نی نی یاری

 

گهواره های متحرک و بازی هایی از این قبیل برای نوزادان جذاب هستند.برخی از آنها هم قابلیت تغییر ارتفاع به اندازه ی قد نوزادتان را دارند.

نوزادان تا شش ماهگی توانایی های محرک خیلی کمتری دارند و از صداهای بم خوششان می آید. جغجغه، زنگوله ها، دندونی ها،تصاویر رنگارنگ، و مکعب های نرم محرک های خوبی در این سن هستند.

برای نوزادان ۶ تا ۹ ماهه شما می توانید مکعب های خانه سازی و لگو، دسته مخروط های حلقه ای و اسباب بازی های حمام بخرید. در این سن سعی کنید بافت اسباب بازی ها را متنوع انتخاب کنید.

در سن ۹ ماهگی تا یک سالگی نوزادان آنقدر بزرگ هستند که بتوانند از بازی هایی چون فنجان های لانه ای، اسباب بازی های هل دادن و کشیدنی، مداد رنگی های مومی بزرگ، بیل ها و لگو ها لذت ببرند.

همیشه به خاطر داشته باشید برای تحریک نوزاد نیاز به بازی های شلوغ و یا گران قیمت ندارید. ممکن است یک بازی بسیار شیک برای نوزادتان بخرید و او جعبه ی بازی را بیشتر از خود بازی بپسندد. بچه های کوچک به بازی برای تحریک و ایجاد روشی برای ابراز خلاقیت خود نیاز دارند و این به معنای یک بازی دست ساز خانگی هم می تواند باشد. امیدواریم پس از مطالعه ی این مقاله بتوانید اسباب بازی مناسب نوزاد تان را انتخاب کنید.