نی نی یاری، خانم رباع: تا به حال شده چیزی بدوزید و از پارچه ی آن به اندازه ای اضافه بیاید که نه بتوان با آن لباس دیگری دوخت و نه می خواهید پارچه را دور بیاندازید؟ آیا میدانید بهترین راه در این مواقع چیست؟ بله ساخت انواع و اقسام دکورها و زیور آلات با باقی مانده پارچه ی اضافه لباستان. از اضافه ی پارچه ها می توان چیزهای بسیاری ساخت مانند گردنبند ها و دست بندها و مچ بندها و حتی گلهای تزئینی برای روی کفش و روی کیف  تان. با این ترفند می توانید چند وسیله ی بی ربط را با هم ست کنید و شیک تر از همیشه باشید. امروز قصد داریم دوخت گردنبند پارچه ای چین دار را آموزش دهیم. دوخت این این گردنبند پارچه ای که با یک گل زیبا تزئین شده است کار بسیار آسانی است و وقت زیادی از شما نمی گیرد.

اگر به دنبال تجربه ای دیگر در زمینه کار دستی هستید پیشنهاد ما در مجموعه نی نی یاری مطالعه دامن توتو : دامنی زیبا بدون نیاز به دوخت و  ایده های ساختنی است،به آنها هم سری بزنید.

 

دوخت گردنبند پارچه ای چین دار زیبا

دوخت گردنبند پارچه ای

وسایل موردنیاز دوخت گردنبند پارچه ای:

پارچه برای چین های گردنبند: در هر طرح و رنگی.می توانید از باقی مانده های پارچه لباسهایتان استفاده کنید. ابعاد پارچه 76 در 3 سانتی متر باشد.

پارچه برای گل شش دایره به قطر دو سانتی متر

44 سانتی متر زنجیر گردنبند

نخ و سوزن

قیچی

 

روش دوخت گردنبند پارچه ای

ابتدا پارچه را از سمت عرض و از وسط تا کنید. از محل تا به اندازه 7 میلیمتر فاصله گرفته و شروع به کوک زدن کنید.

دوخت گردنبند پارچه ای

انتهای نخ را گره بزنید تا در نرود و بعد از مقداری کوک زردن نخ را بکشید تا پارچه چین بگیرد. تا زمانی که کل پارچه کوک بخورد به این کار ادامه دهید.

دوخت گردنبند پارچه ای

حالا زنجیر را به یک سنجاق قفلی وصل کنید و از فاصله ی بین محل تا تا کوک رد کنید.

دوخت گردنبند پارچه ای دوخت گردنبند پارچه ای

حالا چین ها را سفت کنید و دو سر آن را به زنجیر بدوزید تا محکم بایستد.

دوخت گردنبند پارچه ای

حالا دایره ی گلها را ابتدا از وسط تا کنید و دوباره تا بزنید و پایین آنها را به هم بدوزید و سپس گل را روی گردنبند بدوزید.

دوخت گردنبند پارچه ای دوخت گردنبند پارچه ای