نی نی یاری، سلطانی: فرزندان نیاز به توجه و محبت شما دارند. شما نمی توانید روزانه ۱۲ ساعت کار کنید و به خود بگویید من زندگی خوبی برای فرزندانم درست می کنم. جمله هایی هستند که فرزندان واقعا به شنیدن آنها احتیاج دارند.

6 جمله که فرزندان نیاز دارند از شما بشنوند

۱– دوستت دارم.

زندگی همیشه آسان و راحت نیست. همه ما موافق این مسئله هستیم. لیست بلند بالایی از مشکلات هستند که می توانند آسایش و آرامش ما را به هم بزنند. اما اگر بهانه ای پیدا کنید تا به فرزند خود بگویید دوستش دارید و آن ها واقعا به این باور برسند که شما دوستشان دارید، در آنها ثباتی ایجاد می شود که بهتر می توانند با مشکلات زندگی خود روبرو شوند.

۲- چطور می توانیم جور دیگری در مورد این موضوع فکر کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن همدلی به دیگران تغییر دیدگاهتان است. ناراحت ترین افراد کسانی هستند که بیشترین آسیب را به اطرافیان خود می رسانند.  بهترین کار این است که به فرزندان خود بیاموزید که از زوایای مختلف به موضوع نگاه کنند و بلافاصله با خود بگویند” چطور می توانم جور دیگری به این مسئله نگاه کنم؟چطور می توانم از بالاتر به مسئله نگاه کنم؟ چطور می توانم تفاوت های دیگران با خودم  را درک کنم؟”.

۳- نکات مثبت این موقعیت یا شخص چه هستند؟

همیشه به فرزندان خود بگویید عصبانی شدن آخر دنیا نیست. نیازی به شرمساری نیست. اما عصبانیت مسئله را حل نمی کند. به فرزند خود یاد بدهید با کسانی که با آنها موافق نیست به خوبی برخورد کند. همه انسان ها نکات مثبتی در وجود خود دارند.

۴- من پشتیبان تو هستم.

کاری کنید  فرزندتان در هر سن  و سالی که باشد مطمئن شود پشتیبان او هستید. . وقتی کودکی ۲ ساله است و زمین می خورد به شما رجوع می کند. وقتی نوجوان است مشکلاتش را به شما می گوید. وقتی بچه دار می شود از شما کمک می گیرد. وقتی مشکلی پیدا می کند با شما درد و دل می کند. شما همیشه می توانید از او پشتیبانی کنید. فرزندان باید قوی، مستقل و دلسوز باشند اما پدر و مادر همیشه می توانند پشتیبان خوبی برای آنها باشند.

۵- نظر تو چیست؟

به فرزندان اجازه دهید نظرات خود را داشته باشند. آنها را مجبور نکنید مثل شما فکر کنند.

۶- من خسته ام و نیاز به استراحت دارم.

باید به فرزندان خود بفهمانید که شما باید زمانی برای خود بگذارید.