امرزوه بچه هازمان زیادی را در اینترنت می گذرانند که فوایدی نیز دارد. در این مطلب در مورد ایجاد ایمنی برای بچه ها در فضای سایبری می خوانید. 

 

ایمنی بچه ها در فضای سایبری

فرزند سال ششم شما می خواهد به یک شبکه اجتماعی بپیوندد تا با دوستان خودش در یک زمینه خاص تبادل اطلاعات کند. فرزند دیگرتان وقتی با شما بیرون است، وقت زیادی را صرف سلفی گرفتن می کند و عکس های خود را روی اینستاگرام می گذارد. 

آیا باید جلوی این وابستگی را بگیرید؟ 

بچه ها باید در مورد مسائل امنیتی اینترنت و بایدها و نبایدهای آن آموزش داده شوند. فن آوری های جدید مانند اینترنت را نمی توان نادیده گرفت. اینترنت جزئی از زندگی اجتماعی شده است. باید به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم در اینترنت مسئولانه برخورد کنند. وقتی ما بچه ها را با اینترنت و مسائل آن آشنا نکنیم یا به طور کلی آن را ممنوع کنیم نباید توقع داشته باشیم وقتی وارد دبیرستان می شوند و آزادی بیشتری دارند بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند.

خطر غریبه ها در اینترنت برای والدین بسیار نگران کننده است. تحقیقات نشان می دهد بیشتر بچه ها در مواجه با غریبه ها در اتاق های گفتگوی خصوصی، جزئیات زیادی در مورد خود و خانواده به آن ها می گویند و بعضی ها حتی تا قرار ملاقات های رو در رو نیز پیش می روند. خطرات سوء استفاده های جنسی در این موارد بسیار بالا می رود.

راهنمایی هایی برای امنیت فرزندان در اینترنت

آن ها را به استفاده از فن آوری تشویق کنید. نکته مهم این است که از زمانی که بچه ها در سنین پایین تر هستند آموزش های مربوط به فن آوری های جدید را به آن ها بدهید و در دوران کودکی و نوجوانی آزادی بیشتر یه آن ها بدهید. با این کار وقتی خانه را ترک می کنند تصمیمات مسئولانه تری خواهند گرفت.

نکات مثبت فن آوری های جدید را ببینید.  هر چیزی که در اینترنت وجود دارد بد نیست. بسیاری از جوانانی که با فن آوری های نو بزرگ شده اند تبدیل به افرادی حرفه ای در حوزه کاری خود می شوند.

دنیاهای جدیدی به روی فرزندان خود بگشایید. اینترنت به آن ها نشان می دهد که دنیا بزرگتر از شهر کوچکی است که من در آن زندگی می کنم.