نی نی یاری، سلطانی نژاد: مادر شدن اعجاب انگیز است، بعضی اوقات ما در شلوغی آن گیر می افتیم و فردی که بودیم را فراموش می کنیم. فراموش می کنیم قبل از به دنیا آوردن این بچه ای که در آغوش داریم چه کسی بودیم. بعضی مواقع نیاز داریم به گذشته برگردیم و اهداف و علایق خود را مرور کنیم و آن ها را با کسی که الان هستیم ادغام کنیم.

Mother with Happy Baby

مادر عزیز،

مادر بودن سخت است. خودت این را خوبی می دانی. بعضی مواقع خستگی بر تو غلبه می کند و دچار روزمرگی می شوید. روی همه اهداف و آنچه تو را قبل از بچه دار شدن به هیجان می آورد فکر کن. قدر لحظه هایت را بدان که این لحظات به سرعت می گذرند.

بعضی روزها حتی تو را نمی شناسم. حتی خودت خودت را نمیشناسی. تو تغییر کردی و به انسان دیگری تبدیل شدی. حالا بار سنگینی را روی شانه های خود حس می کنی و تو تنها نیستی.

روزهایی هستند که در آیینه به خودت نگاه میکنی، شب هایی که به همسر خود نگاه می کنی و لحظاتی که فرزند خود را محکم در آغوش میفشاری و می خواهی هر چیزی داری فدای او کنی. ولی مرا فراموش نکن، فردی که قبل از این بودی  و چیزهایی که تو را خوشحال می کرد. نگذار من ناپدید شوم.

تعادل را حفظ کن. نیاز نیست ایده آل باشی. هر صبح از خواب بلند می شوید و شب ها با ناامیدی به لیست کارهایی که انجام ندادی نگاه می کنی. خانواده تو خوشحال و سالم هستند. قلب و شکم های همه پر است و این تنها چیزی است که اهمیت دارد. کمی آهسته تر، از لحظات خودت لذت ببر.

می خواهم بدانی که خسته شدن و آهسته کار کردن چیز بدی نیست و تفریح همیشه خوب است. می دانم که لحظاتی که قبلا داشتی تبدیل شده به شب ها با همسر شب نشینی و تماشای تلویزیون و کمک به فرزندان و فکر کردن به مسائلی که برای خانواده پیش می آید. تغییر بد نیست و عشق به لحظه لحظه هایی که داشتی هم خوب است. تغییر را بپذیر و آن را در آغوش بگیر. مهمتر از همه این است که مادر بودن به تو می آید. مادر بودن خوب است و  تو این را می دانی و همه اطرافیان تو هم می دانند.

با عشق،

 خودت قبل از مادر شدن