نی نی یاری، سلطانی نژاد: پدر و مادر باید برای تربیت فرزندان با همدیگر همکاری کنند. همکاری با یکدیگر کار ساده ای نیست. این کار نیاز به ارتباط مداوم دارد. باید حواس دو طرف به این باشد که چه کسی چه کاری انجام می دهد.امروزه نقش های سنتی پدر و مادر جای خود را به نقش های جدید داده است.

family

 

وظایف خود و همسرتان را به شکل مساوی تقسیم کنید و نه مشابه

این به معنی خط کشیدن بین زن و مرد نیست. این به معنی استفاده از قدرت همکاری بین همسران است. من روزها سرحال تر هستم. او شب ها سرحال تر است. من به آشپزی علاقه دارم. او به موسیقی علاقه دارد. تقسیم وظایف در طول زمان به تعادل می رسد.

به چیزهایی که به شما روحیه می دهند اولویت دهید

من دوست دارم ۳ تا ۴ بار در هفته بنوسیم. همسرم احتیاج دارد به کار موسیقی بپردازد. ما همه چیز را مرتب می کنیم که بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

به یکدیگر مرخصی بدهید

هر هفته یک بار به تنهایی بیرون بروید و یا به تنهایی بدون فرزندان و همسر کاری را انجام دهید. این کار باعث می شود برای انجام وظایف همسری و فرزند پروری خود آمادگی بیشتری پیدا کنید.

کارهای کوچک همسر خود را مدیریت نکنید

اگر همسر شما غذا درست می کند یا ظرف می شوید نیازی نیست شما نیز به آن فکر کنید. آیا اشتباه انجام دادن کاری بدتر است یا بحثی که با انتقاد شما از همسرتان شکل گرفته است؟ تعداد زیادی از زنان از شیوه لباس پوشیدن،مواظبت کردن و غذا دادن به بچه ها شکایت می کنند. او را به حال خود بگذارید و از همکاری او تشکر کنید.

خاطرات شیرینی با هم ایجاد کنید

تلاش کنید با همسر و فرزندان خود خاطرات شیرینی ایجاد کنید. این خاطرات درلحظات کسل کننده  یا سخت به یاری شما می آیند.

همسر بودن و  پدر و مادر بودن در کنار هم هستند. ما هیچ گاه به کمال نمی رسیم.اما اگر به ارزش ها و اولویت های خود پایبند باشیم به راحتی با چالش های زندگی مقابله خواهیم کرد.