انتقال فرهنگ و تمدن یک جامعه به کودک با لالایی

قبل از خواب برای کودکان لحظه های ارزشمند و تأثیرگذاری وجود دارد که در این لحظه ها عواطف و احساسات با لحنی عاطفی و شعر مانند به هم آمیخته شده اند که همان لالایی خواندن مادران برای فرزندانشان است. فردی بیان می کرد در هنگام خواندن لالایی توسط مادرش احساس می کرده تنها کس روی زمین برای مادرش بوده احساس پناه و دوست داشته شدن می کرده و آن را بهترین راه خوابیدن می داند که خواهان خوابیدن فرزندان خود نیز به همین شکل با درک این احساس های ناب و تکرار نشدنی می باشد. همه پدر و مادرهای دنیا به خواندن لالایی برای کودکان خود می پردازند کلمات شعر لالایی آنقدر آرام بخش هستند که می توانند هر کسی را به خواب ببرند. لالایی ها به دلایل مختلفی خوانده می شوند از خواندن آن برای شناساندن شجاعت و بزرگ مردی اشخاص معروف و مشهور جامعه خود و یا خواندن آن برای آموزش صفات نیک و پسندیده و تمایز آن ها با بدی ها و زشتی ها که این موارد بسته به فرهنگ و تمدن هر ملتی متفاوت می باشد که نتیجه آن برای همه یکسان بوده و به خواب رفتن کودکان می باشد.

از کجا کتابهای لالایی و شعر کودکان را دریافت کنیم؟

لالایی کودکان | نی نی یاری

تاثیرات مثبت لالایی مادران برای رشد کودک

تحقیقات نشان داده است که شعر برای کودکان و لالایی استفاده شده برای به خواب بردن کودکان فواید بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان موارد زیر را بیان کرد:
این شعر برای کودکان دختر و پسر خوانده می شود.
لالایی به تنظیم فشار کودکان در هنگام ترس و بالا رفتن فشار خون آن ها نقش اساسی دارد و کودکان را به آرامش وا می دارد
لالایی سبب رشد سالم تر کودک می­شود
به دلیل ساده و رسا بودن کلمات این شعر نوزادان به راحتی به یادگیری آن ها می پردازند
نوزادان بزرگ شده با شعر مادرانه قادر به برقراری ارتباطی سالم تر خواهند بود
جمله های این شعر به آموزش کودکان کمک می کنند
این شعر باعث خوابی با آرامش برای نوزادان می شود
لالایی سبب ایجاد یک شخصیت آرام در نوزاد می شود

زمان های قبل از خواب کودک را با قصه صوتی پر کنید

قصه صوتی برای کودکان در انواع مختلفی بر اساس فرهنگ و تمدن جامعه به شکل های تخیلی، علمی، رمانتیک و … توسط نویسندگان مجرب در جهت کمک به مادران تولید شده اند که مادران با توجه به قومیت و جامعه خود می توانند قصه صوتی مناسب را انتخاب کرده و زمان های قبل از خواب کودک خود را به این شکل پر کنند و به وسیله ی آن به آموزش کودک خود نسبت به زیبایی ها و فرهنگ و تمدن خود بپردازند.
اطلاعات تکمیلی در اینجا
لالایی کودکان | نی نی یاری

کدام کتاب ها مناسب کودکان می باشند؟

امروزه کتاب های بسیاری برای سنین مختلف تألیف و گردآوری شده اند اما آیا همه این کتاب ها برای کودکانی که در مرحله شکل گیری شخصیت خود قرار دارند مناسب هستند؟ بر اساس توصیه صاحب نظران این حوزه هنگام خرید کتاب های کودک و نوجوان باید علاوه بر توجه به اینکه ناشر کتاب که بوده به محدوده سنی در نظر گرفته شده برای کتاب نیز توجه کرد که سایت های بسیاری برای دریافت این کتب وجود دارند که سایت و اپلیکیشن کتابچین بر اساس اقتضای سنی کودکان کتاب های مناسب را جهت دریافت و تهیه در اختیار مخاطبین می گذارد.