میدان جمهوری در ایروان

پیشنهاد می کنیم که گشت و گذار خود در این شهر را با بازدید از میدان جمعوری آغاز نمایید . میدان زیبا و پر هیاهوی جمهوری یکی از جاذبه های شهر ایروان است که اغلب جشن ها و اعیاد این کشور در اطراف آن برگزار می شود . این میدان دارای فواره های آب بسیار زیبا و رستوران ها و کافه های فراوان است و گشت و گذار در آن بسیار سرگرم کننده خواهد بود. همین طور باید افزود اغلب نهاد دولتی و جاذبه های دیدنی شهر نظیر نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ ، وزارت دارایی ، خانه دولت ، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان ، هتل ماریوت ، وزارت امور خارجه و … در حوالی این مکان قرار دارد . پس تعجبی ندارد اگر بگوییم در طی روز این میدان و خیابان ها منتهی به آن اغلب شلوغ و پر ترافیک است و بهترین زمان برای بازدید و تفریح در این مکان ، شب هنگام خواهد بود .
در فصل تابستان این میدان در تور ارمنستان مکان مناسبی برای صرف غذا و نوشیدنی است و نوازندگان دوره گردبا نواختن موسیقی به شور و هیجان بیشتر این میدان کمک می کنند و در تمام مدت ، صدای گوش نواز فواره های آب را خواهید شنید که آرامش را مهمان قلبتان می کنند . این میدان عصرها بسیار شلوغ می شود ، به خصوص از اوایل فصل بهار تا اواخر فصل پاییز . زیرا در این زمان ، فواره های آب فعال می شوند و میتوانید بر روی صندلی های اطراف آن نشسته و به تماشای مناظر زیبای اطراف بپردازید .
میدان جمهوری چهار ده هزار مترمربع مساحت دارد و اغلب خیابان های شهر به همین مکان منتهی می شوند و رستوران ها مراکز خرید و هتل های مشهوری در اطراف آن به چشم می خورد که همگی به جذابیت این مکان افزوده اند .

 

از میدان جمهوری تا پارک عشاق در جاذبه های دیدنی ایروان ارمنستان | نی نی یاری

 

موزه تاریخ ارمنستان The History Museum Of Armenia

به گزارش سفر باتو ، این موزه زیبا که بازدید از آن برای عامه مردم جالب و سرگرم کننده است در میدان جمهوری واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در شهر ایروان است . موزه تاریخ ارمنستان دارای دپارتمان های مختلفی است و باستان شناسی ، قوم شناسی و مردم شناسی از جمله بخش های دیدنی آن محسوب می شود . این موزه در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و در آن بیش از چهارصد هزار اثر تاریخی نگهداری می شود . و برای بازدید از همه جزئیات به ساعت ها زمان نیاز خواهید داشت . بخش مردم شناسی و قوم شناسی این موزه از جمله تماشایی ترین هاست که در آن نوع پوشش اقوام مختلف ساکن در این سرزمین را در دوره های مختلف تاریخی خواهید دید . و علاوه بر این بازدید از صنایع دستی و فرش ها و گلیم های دستبافتی را که توسط هنرمندان این کشور ساخته و بافته شده اند را خواهید دید .

پارک عشاق Lover’s Park

گشت و گذار در این پارک خرم و خوش آب و هوا ، عصری دل انگیز و بیاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد . پارک عشاق قدیمی ترین و مشهورترین پارک این شهر است که در دوره های مختلف بارها و بارها اسامی متفاوتی داشته است . و همیشه مکانی رویایی برای قرار عاشقانه مردم این شهر بوده از این رو آن را پارک عشاق نامیده ند . در قرن هجدم کوزم پارک و بعد از جنگ جهانی دوم پوشکین نامیده شد . در سال ۱۹۷۰ میلادی نام آن به بارکاموتیون به معنای دوستی تبدیل شد . و در نهایت پس از استقلال ارمنستان و اعلام جمهوری این کشور ، نام آن پارک عشاق شد . گفتنی است برخی از فستیوال ها و جشن های ملی ارمنستان ، همچنین برگزار کنسرت ها ، نمایش ها و … در همین پارک انجام می پذیرد .

کلیسای کاتولیک ایروان

این کلیسای تنها کلیسای به یادگار مانده از قرون وسطای در شهر ایروان است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد . کلیسای مریم مقدس در سال ۱۹۳۶ میلادی و در دوران حکومت شوروی ویران شده و تنها بخش هایی از محراب و مجموعه آب انبار آن سالم باقی ماند و پس از سالها دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و تا به امروز یکی از مهم ترین بناهای این شهر است .

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

حین قدم زدن در شهر ایروان با کلیساهای تاریخی فراوانی روبرو خواهید شد که هر یک با معماری منحصر بفرد و زیبا نظرها را به سوی خود جلب می کنند . اما کلیسای باشکوه سنت گریگور روشنگر یکی از مشهورترین هاست که آن را کلیسای جامع ایروان نیز می نامند . این بنا از مجموع سه کلیسای کوچک تشکیل شده که کلیسای اصلی در وسط قرار دارد و در داخل آن دو محراب جداگانه برای شاه تیرداد و ملکه اش ساخته شده است . گفته می شود این دو ، نقش بزرگی در بسط و گسترش دیدن مسیحیت داشته اند .
کلیسای جامع سنت گریگور بسیار بزرگ است و گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد . در دو کلیسای اطراف آن برخی مراسم های مذهبی نظیر ازدواج و غسل تعمید و … انجام می شود .