ساحل سورین (Surin Beach)

جزیره زیبا و شگفت انگیز پوکت دارای طبیعتی مسحور کننده است و آبهای فیروزه ای و زلال این جزیره در کنار سواحل طلائی و درخشان ، محل مناسب برای گذران تعطیلات تابستانی است . سالانه هزاران نفر به این جزیره سفر می کنند و محو این همه آرامش و زیبایی خواهند شد .
پوکت خصوص ساحلی متعددی دارد که همگی جاذبه های منحصر بفردی داشته و معمولا در تمام فصول سال مملو از جمعیت است . اما ساحل زیبای سورین یکی از بهترین و پر طرفدارترین هاست . این ساحل دارای شن‌های سفید رنگی است که در زیر نور آفتاب می درخشند و آب‌‌ های فیروزه ای آن مکان مناسبی برای شنا و تفریحات آبی است . برخی گردشگران از وجود این منطقه بی اطلاع بوده و به همین خاطر به نسبت مابقی سواحل ، بکر تر و معمولا خلوت تر است . در ساحل سورین امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی فراهم شده و وجود اقامتگاهها و رستوران‌های شیک و لوکس این منطقه را به مکان مورد علاقه افراد مشهور و ثروتمند تبدیل نموده است .

فانتاسی (Fantasea)

فانتاسی در واقع یک پارک تفریحی در تور تایلند سفر باتو با امکانات متنوع است که گشت و گذار در آن به خصوص برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. در این مکان انواع سرگرمی‌ های مهیج و غذاهای متنوه محلی را امتحان خواهید نمود و همچنین ، با تاریخ و فرهنگ کشور تایلند در قالب برگزاری نمایش های مختلف آشنا می شوید .

بازار واکینگ اِستریت (Walking Street Market)

بازار وایکینگ استریت یکی از جدیدترین جاذبه‌های شهر پوکت است که در منطقه قدیمی شهر قرار دارد . این بازار را محلی ها لاردیای می‌نامند ، و مکان ایده آلی برای خرید و صرف خوراک های لذیذ سنتی است . اگر به دنبال خرید صنایع‌ دستی و تهیه سوغاتی هستید ، سری به این بازار بزنید . زیرا قیمت ها در این مکان نسبت به سایر بازار های شهر ، پائین تر است .

ساحل کارون (Karon Beach)

این ساحل زیبا در شهر کارون واقع شده و سومین ساحل طولانی در جزیره پوکت است ، که با دارا بودن مناظری حیرت آور و امکانات رفاهی متنوع به شهرت رسیده است . لذت قدم‌ زدن بر روی شن‌های نرم و طلائی ، شنا در آبهای زلال و آفتاب گرفتن در چنین مکان امن و بکری خاطره ای بیاد ماندنی خواهد بود . پیشنهاد می کنیم بازدید از معبد وات سوآن کری کت (Wat Suwan Khiri Khet) را که در فاصله کوتاهی از این ساحل قرار دارد ، را فراموش نکنید .

 

جاذبه های دیدنی در جزیره پوکت تایلند را از دست ندهید | نی نی یاری

 

پناهگاه فیل‌ها (Phuket Elephant Sanctuary)

همانطور که می دانید فیل ها نماد کشور تایلند و حیوان ملی این سرزمین هستند و در پناهگاه فیل ها شاهد تماشای دسته هایی از آنها خواهید بود که آزادانه به این سو و آنسو می روند . در این مکان اطلاعات جالبی در مورد فیل‌ها به بازدیدکنندگان داده می‌شود و همچنین از فیل‌های صدمه‌دیده نیز مراقبت می شود . بازدیدکنندگان نه ‌تنها قادر خواهند بود با زندگی فیل‌ها آشنا ‌شوند ، بلکه می‌توانند به آنها نزدیک شده و لذت غذا دادن به این موجودات دوست داشتنی را تجربه کنند .

معبد جوی توی (Jui Tui Shrine)

این معبد زیبا و تماشایی ، شکوه معماری چینی را به نمایش گذارده و هر گوشه ای از آن با مجسمه هایی از خدایان و ظرافت های دیگر روبرو خواهید شد . معبد جوی توی هر ساله میزبان جشن های بسیاری است که یکی از مشهورترین آنها جشنواره‌ سالانه‌ گیاه‌خواری نام دارد و جالب است بدانید شرکت کنندگان در این جشنواره قبل از حضور در جشن ، بدن خودشان را با اجسام مختلفی سوراخ می‌کنند .

ساحل کاتا نوی (Kata Noi Beach)

ساحل زیبای کاتانوی اگر چه چندان وسیع نیست اما بسیار آرام و بکر است و مکان مناسبی برای شنا و حمام آفتاب است زیرا در این ساحل آب آرامتر و موج ها کوچکترند . ساحل کاتانوی در غرب پوکت قرار دارد و دور تا دور آن را کوههای سرسبز احاطه نموده و ضمن لذت بردن از آفتاب داغ میتوانید از مناظر پیش رو نهایت لذت را ببرید .

چشم‌انداز کارون (Karon Viewpoint)

ارتفاعات کارون یا کاتا مکانی سرسبز و شگفت انگیز است که از آنجا شاهد مناظری بی نهایت زیبا خواهید بود. هنگام ایستادن در این مکان شاهد تماشای سه خلیج کاتا نوی ، کاتا و کارون خواهید بود . و فقط کافی است که از آن بالا به منظره‌ی روبه‌رو خیره شوید تا خودتان را در تکه ای از بهشت تصور کنید .

غواصی در آبهای پوکت (Dive Sites)

آبهای زلال و غنی اطراف این جزیره مکان ایده آلی برای غواصی است . و بسیاری از گردشگران به‌ قصد غواصی در این آبها راهی این سفر می شوند . گفتنی است هنگام سفر و اقامت در پوکت میتوانید مدرک غواصی اسکوبا را به راحتی و در زمان کوتاهی دریافت کنید ، زیرا این دوره‌های آموزشی در تایلند به‌‌ نسبت سایر کشورها ارزان ‌تر است . پارک ملی جزایر سیمیلان بهشت غواصان سراسر دنیاست و در اطراف آن یازده جزیره‌ی خالی از سکنه وجود دارد .