جزیره مانوکان

معرفی شهر زیبا و پرجاذبه کوالالامپور را با یکی از شگفت انگیز ترین جزایر آن آغاز می کنیم . جزیره مانوکان ، دومین جزیره در پارک ملی تونک عبدالرحمان و نخستین پارک ملی آبی مالزی است . که با وجود طبیعتی شگفت انگیز و مناظری چشم نواز سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیاست . اگر به دنبال تفریحات پر هیجان و مفرح آبی هستید ، این جزیره با داشتن آبهای زلال و فیروزه ای بهترین انتخاب خواهد بود همچنین غواصی در این آبها بسیار پر طرفدار است و سالانهغواصان زیادی از سراسر دنیا به این جزیره آمده و از آبهای غنی آن بهره مند خواهند شد .
در کنار غواصی ، قایق سواری و پاراسیلینگ نیز در این جا طرفداران زیادی دارد . و اگر به دنبال آرامش هستید میتوانید ساعت ها بر روی شن های طلائی استراحت کرده و آفتاب بگیرید . طبیعت زیبای این جزیره ، برای عکاسی سوژه نابی است .

آشنایی با جاذبه های دیدنی در کشور مالزی | نی نی یاری

در ادامه شما را با گوشه و کنار این جزیره آشنا خواهیم نمود :
جزیره مانوکان در تور مالزی ، سالانه بیش از بیست هزار گردشگر را جذب خود می کند و از این رو دارای بیشترین تعداد گردشگران داخلی و خارجی است . و یکی از دلایل علاقه گردشگران به بازدید از آن مصافت کوتاهی است که این منطقه تا مرکز شهر دارد و تنها با پانزده دقیقه قایق سواری به این جزیره می رسید . اغلب تورهای گردشگری مسافران را در قالب تورهای یکروزه به این منطقه می آورند و بعد از آن گردشگران به بازدید از شهر کوتا کینابالو دعوت می شوند . جزیره Manukan یکی از معروف ترین جزایر در کشور مالزی است که بیشتر به واسطه دارا بودن سه فاکتور برجسته به شهت رسیده که در ادامه به شرح آن می پردازیم : اول اینکه این جزیره دارای سواحل شنی سفید رنگ است که این مسیر بسیار طولانی است و گردشگران قادر خواهند بود در فضایی امن و زیبا ساعت آفتاب بگیرند و یا در آبهای زلال و گرم این منطقه شنا کنند .
به اعلام سایت سفر باتو ، این ساحل حدود هزار و پانصد متر طول دارد و در سمت جنوب جزیره قرار گرفته است و آبهای آن بسیار شفاف و کریستالی است . آبهای بسیار آرام و کم عمق این منطقه برای افراد غیر حرفه ای و کودکان مناسب است و خانواده ها احساس امنیت بیشتری خواهند کرد .
نکته بعدی وجود امکانات رفاهی و تفریحی پیشرفته در این منطقه است و تمامی نیازهای گردشگران در نظر گرفته شده است . که برخی از آنها عبارتند از : تعداد زیاد سرویس های بهداشتی ، دوش های متعدد، کافه و رستوران های متنوع ، ورزشها و تفریحات آبی مختلف ، فروشگاههای عرضه صنایع دستی و سوغات و …
اما باید افزود گشت و گذار و تفریح در این جزیره چندان ارزان نخواهد بود . سواحل جنگلی این منطقه مکان ایده آلی برای گشت و گذار و سوژه های عکاسی است . پس از شنا در روز گرم و آفتابی می توانید به سایه درختان رفته و ساعت ها بر روی نیمکت بنشینید و حین لذت از نسیم دریا شاهد مناظری زیبا باشید . گفتنی است این ساحل مکان بسیار امنی است و همواره غریق نجات در کنار دریا مراقب اوضاع هستند و همچنین تعدادی پلیس نیز در این جزیره مشغول تردد هستند .
و نکته آخر اینکه دارای طبیعتی خیره کننده است و دارای مکان هایی بسیار جذاب است . در میان پنج جزیره TARP، جزیره مانوکان به عنوان یک مکان هیجان انگیز شناخته شده و اغلب مملو از گردشگر است . اگر چه صخره های مرجانی این جزیره در سطح جهانی نیستند ، اما حین شنا یا غواصی شاهد تماشای گونه های متعددی از آبزیان خواهید بود ، که مشهورترین آنها ، ماهی نمو است .
گفتنی است آبهای این منطقه بقدری درخشان و زلال است که زمانی که پا به درون آب می گذارید در حدود دهها متر اول، تنها سطح شنی کف دریا را می بینید به تدریج به مرجانهای زنده می رسید که به مرور زمان کف آب چسبناک شده و در نهایت به یک باغ بزرگ مرجانی می رسید که در فاصله بیست و پنج متری از ساحل قرار دارد . در این جا آب تنچهار الی هفت متر عمق دارد بنابراین دید افقی در یک روز آفتابی بسیار خوب است .همانطور که می دانید مرجانها در واقع خانه ماهی ها هستند و معمولا در اطراف آنها انواع مختلفی از ماهی هارا می بینید .
در ادامه باید افزود در جزیره مانوکان ویلا ها و اقامتگاههای منحصر بفردی وجود دارد ، و همگی دارای مناظری زیبا رو به دریا هستند و گردشگران قادراند یکی دو روز از مدت سفر خود را در این جزیره سپری کنند .
در این جزیره رستوران های متنوع چندانی وجود ندارد و بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های سفر مواد غذایی کافی همراه خود داشته باشید . رستوران کوکتس کافه یکی از معروفترین هاست که به نسبت ارزان تر است .