کشور ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای سفرهای گردشگری است و این کشور دارای شهرهای مختلفی با جاذبه های متنوع می‌شود. در میان شهر های کشور ترکیه شهر استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری در این کشور است و سالیانه میلیونها نفر به این شهر سفر می کنند و از جاذبه های آنجا دیدن می کنند. این شهر دارای بناهای تاریخی متعدد بوده و برای گردش وتفریح مکانی ایده آل به شمار می رود.

آب و هوای استانبول

آب و هوای شهر استانبول و تور استانبول لحظه آخری سفر باتو بسیار خوب بوده و شامل آب و هوایی ۴ فصل و متنوع می شود. بهترین فصل ها برای گردش در این شهر فصل بهار و پاییز است که هوا بسیار خوب و مناسب برای گردش است. آنجا در نزدیکی تنگه بسفر بوده و هوا کمی رطوبت دارد که این رطوبت در فصل تابستان بیشتر می شود. در فصل زمستان هم این شهر دارای هوایی سرد و گاهی برفی است.

هتلهای شهر استانبول

شهر استانبول شامل اقامت گاه ها و هتل های بسیار متنوع و خوبی است و در این شهر می‌توانید به راحتی هتلی ارزان را پیدا کرده و در آنجا اقامت داشته باشید یا به یکی از هتل‌های ۵ ستاره استانبول رفته و در آنجا هم اقامت کنید که برای تجربه سفر شما می‌تواند بسیار عالی باشد و امکاناتی بسیار خوب را بتوانید در هتل های لوکس و متعدد این شهر تجربه کنید. هتل‌های خوب این شهر در نزدیکی تنگه بسفر بوده و همچنین می‌توانید هتل هایی را در خیابان استقلال انتخاب کنید که نزدیک به نقاط دیدنی شهر هستند.

 

معرفی شهر استانبول ترکیه برای سفر گردشگری | نی نی یاری

 

نقاط دیدنی شهر استانبول

شهر استانبول از نظر داشتن جاذبه های دیدنی یکی از بهترین شهر های ترکیه بوده و در آنجا می‌توانید به موزه ها و نقاط دیدنی تاریخی متعددی بروید. این شهر شامل مساجدی مربوط به دوران عثمانیان می‌شود که هرکدام دارای معماری بسیار زیبا و همچنین تاریخی قدیمی است. از جمله مساجد زیبای این شهر باید به مسجد آبی و همچنین مسجد سلیمانیه اشاره کرد. در این شهر مسجد ایا صوفیه معروف ترین مسجد استانبول بوده که آنجا در زمان قدیم و دوران بیزانس یک کلیسا به شمار می رفته است. دیگر نقاط دیدین این شهر کاخ های دیدنی مانند کاخ توپکاپی و همچنین کاخ دولما باغچه است. این کاخ ها در زمان سلطنت عثمانیان برای اقامت آنها ساخته شده است. شهر استانبول دارای پارک های بسیار زیبا بوده و آنجا می‌توانید از طبیعت دیدین تنگه بسفر و پلهای زیبای آنجا لذت ببرید. این شهر دارای موزه های مختلف تاریخی بوده که در میان آنها می‌توان به موزه مادام توسو اشاره کرد که موزه ای بین المللی دارای شخصیت های معروف مومی است.

مراکز خرید شهر استانبول

شهر استانبول یکی از شهرهای بسیار خوب برای خرید و تجارت است. این شهر شامل بازار بزرگی می‌شود که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا است. بازار بزرگ استانبول خود یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر به شمار می رود. این شهر دارای مراکز متعدد خرید با معماری مدرن بوده که در آنجا انواع برند های معروف بین المللی کالاهای خود را مستقیماً به مشتریان عرضه می کنند. در این شهر می‌توانید در اوقات مختلف سال مثل جمعه سیاه از تخفیف های بسیار عالی بهره مند شده و خرید های بسیار خوبی را انجام دهید. در این شهر می‌توانید علاوه بر اجناس اروپایی و خارجی از اجناس با کیفیت ترکی هم خرید کنید که شامل انواع لباس، کیف و کفش های بسیار خوب می شوند.

رستوران های شهر استانبول

شهر استانبول برای علاقه مندان به خوراکی ها و غذاهای خوشمزه شهری بسیار ایده آل به شمار می رود این شهر دارای رستوران هایی مختلف با قیمت های متنوع بوده و در آنجا می‌توانید از انواع غذاههای اروپایی و ترکی بهره مند شوید. در این شهر تعداد زیادی رستوران کنار خیابانی و خوشمزه وجود دارند که غذاهایی مثل کباب دونر را ارائه میکنند در آنجا رستوران های اروپایی هم وجود دارند که غذاهای خوشمزه به سبک رستوران های اروپایی را با کیفیت بسیار بالا ارائه می کنند. در آنجا می‌توانید به رستوران های معروفی مانند نسرت یا رستوران مزه و همینطور رستوران نیکولا بروید و از غذاهای خوشمزه این شهر لذت ببرید.

چگونه به شهر استانبول سفر کنیم؟

برای سفر به استانبول می توانید از طریق هوایی اقدام کنید و به این شهر سفر کنید. بهترین روش برای سفر به این شهر با استفاده از هواپیما است. این شهر شامل فرودگاهی به نام فرودگاه استانبول بوده که یکی از فرودگاه های خوب کشور ترکیه به حساب می آید و از فوردگاه های بسیار بزرگ جهان است. تور گردشگری استانبول در میان تورهای ترکیه یکی از بهترین و محبوب ترین ها بوده و بسیاری از گردشگران تعطیلات خود را به این شهر سفر میکنند. در تور استانبول می توانید به راحتی و با هواپیما به این شهر سفر کنید و در هتل‌های خوب این شهر اقامت داشته باشید، برای شما سفر خوبی را به این شهر دیدنی آرزو میکنیم.