برای تفریح کیش بهتر است یا قشم؟

شکی نیست که قشم و کیش هر دو از بی نظیرترین جزایر جنوب ایران هستند. اما وقتی پای تفریحات به میان آید قضیه فرق می­کند. چون شما باید ببینید کدام یک بیشتر شما را به هدفتان از سفر که همان تفریح کردن است می رساند. قشم با طبیعتی زیبا، بکر و خیال انگیز مقصد بسیار مناسبی برای دوستداران طبیعت است. وجود مناظری بکر، سواحلی جذاب و روستاهایی چشم نواز شاید نیاز طبیعت گردی شما را برآورده کند اما انتخاب خوبی برای تجربه هیجان و تفریح نیست. در مقابل کیش با امکانات تفریحی درجه یک و ارزان همراه استانداردهای روز دنیا می تواند تمام نیازهای تفریحی شما را جواب دهد. اوج هیجان، لذت و سرگرمی را در کیش به راحتی می توانید تجربه کنید. تجربه ای که به سادگی در مکان ها و شهرهای دیگر پیدا نمی شود و روز به روز بر امکانات تفریحاتی این جزیره افزوده می­شود.

اما اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که با خرید کردن و پاساژ گردی میانه خوبی دارید و برایتان مفرح است قشم هم می تواند مقصد خوبی برایتان باشد. پاساژهای مختلف، مراکز خرید ارزان قیمت در این شهر به وفور یافت می شود که در صورت سفر به این جزیره حتماً خریدهای خوبی را تجربه خواهید کرد. اما اگر روح ماجراجوی شما در پی تجربه های تفریحی مهیج و خاص است، بدون هیچ تردیدی راهی کیش شوید. تفریحات آبی بی نظیر، موسیقی شبانه، مجموعه­ های تفریحی خاص همراه با تنفس اکسیژن خالص در این منطقه برای همیشه، خاطره ای فراموش نشدنی از تفریحات را برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد. در آخر این را اضافه کنیم که از مجموع دویست هزار گردشگر و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروزی نود و هشت، حدود صد هزار نفر حداقل از یک یا دو امکانات تفریحات کیش استفاده کرده اند.

 

راهنمای تفریحات آبی سفر به کیش | نی نی یاری

 

تفریحات کیش چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، برای تفریح در تور کیش با هیچ محدودیتی رو به رو نخواهید بود. امکانات و تنوع آن قدر زیاد هست که هر روز اقامت در کیش؛ هیجان تازه ای را تجربه می کنید در ادامه راهنمای تفریحات آبی و بعضا شبانه کیش را برایتان به صورت کامل آماده کرده ایم.

تفریحات زیر دریایی کیش

دنیای زیر آب ها هرگز طراوت و تازگی و رازآلودگی شان را از دست نمی دهند. گشت و گذار در میان موجودات آبزی، لمس آن‌ها به دست و فرو رفتن در اعماق آبی و تاریک دریا همواره یکی از شگفتی آورترین تفریحات دریایی کیش است. چگونه می توان چشم بر زیبایی ماهی کاردینال بست و دل از تماشای دلقک ماهی ها کَند و ماهی پیکاسو را ندید؟! چطور می شود خزه ها و گیاهان آبزی خلیج فارس را لمس نکرد و به تماشای منظره دل انگیز که رنگ‌های آبی و طلایی در روز می سازند، ننشست؟
تفریحات زیر دریایی کیش با امکاناتی نظیر اسکوتر و غواصی و کشتی های آکواریومی فرصتی درخشان برای همه شیفتگان دنیای زیر آب به شمار می‌روند؛ موقعیتی یگانه و بی‌همتا.

اسکوتر زیر دریایی کیش

به گزارش سفر باتو ، این نه همان تخته کوچکِ سوار بر دو چرخ است که امتدادش به یک دسته بلند می رسد و بر سطح زمین حرکت می کند و نه آن گونه که مقایسه اش می کنند با ورزش غواصی قرابت دارد. اسکوتر زیردریایی مجموعه ای از هر دوی این هاست و همزمان هیچ کدام از آن ها نیست. با اسکوتر زیر دریایی کیش زیرآبی رفتن را تجربه کنید و از هم نشینی با آبزیان دریایی لذت ببرید.
در ضمن یادتان نرود که اسکوتر زیردریایی یک زیر دریایی یک نفره است.

کشتی آکواریوم از بهترین تفریحات آبی کیش

کشتی و یا قایق کف شیشه ای که با نام کشتی آکواریوم معروف است، از جذاب ترین تفریحات آبی جزیره کیش است و تقریبا تمامی مسافرانی که به این جزیره سفر می کنند، سفر با کشتی آکواریومی را تجربه می کنند. گشت آبی با کشتی آکواریومی یک ساعته است و شما می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا چهار عصر برای بازدید و گشت با این کشتی مراجعه کنید. در طی گشت با این کشتی از یکی از سایت های تجمع موجودات دریایی دیدن می کنید که بسیار لذت بخش و زیبا است. کشتی آکواریوم، یک نوع کشتی تفریحی است که پنجره ها و کف آن شیشه ای می باشد. این کشتی به سمت مکان های شلوغ موجودات دریای حرکت می کند و مسافران این کشتی می توانند دسته های بی نظیر ماهی ها و سایر موجودات دریایی را در آب های دریای کیش مشاهده کنند.

غواصی:

از جمله هیجان انگیزترین تفریحات آبی در جزیره کیش، حس فوق العاده رفتن به زیر آب و شنا کردن در کنار ماهی ها و پوشش مرجانی فوق العاده و کم نظیر جزیره کیش است. جهان ماهی ها و مرجان های کیش را کشف کنید و از این تجربه بی نظیر، خاطره ایی به یاد ماندنی برای خود و همراهان تان خلق کنید.
جالب است بدانید، اصلی ترین علت مسافرت بسیاری از افراد و انتخاب جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری خود، غواصی در عمق آب های شفاف و زلال جزیره کیش است.
اگر با غواصی نا آشنا هستید، در سایت های گوناگون جزیره، مربیانی برای راهنمایی و آموزش شما وجود دارند. توجه داشته باشید که در تمام فصول امکان غواصی در آب ها و سایت های گوناگون جزیره کیش وجود دارد، اما خوب، ایام عید و نوروز لذتی دوچندان دارد.

سایت های غواصی مناسب در جزیره کیش

سایت کشتی داما: این سایت در نزدیکی یک کشتی باربری سنگالی قرار دارد.
سایت کشتی یونانی: امکان بازدید از بخش های گوناگون کشتی را فراهم می آورد البته بستگی به میزان حرفه ای بودن شما دارد.