کشور گرجستان یکی از کشورهای زیبا و دیدنی در منطقه زیبای قفقاز اوراسیا است. این کشور با دریای سیاه در ارتباط بوده و از کشورهای مهم برای تجارت میان آسیا و اروپا به حساب می آید. شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان دارای حدود ۴ میلیون نفر جمعیت بوده و یک شهر زیبا دارای آب و هوایی خنک و عالی است. در شهر تفلیس می‌توانید از نقاط دیدین طبیعی بازدید کنید و به جاهای تاریخی بروید و از موزه های این شهر دیدن کنید. دیگر شهر دیدنی و گردشگر پذیر در کشور گرجستان شهر باتومی است که شهری در کنار دریای سیاه است. این شهر دارای سواحلی زیبا بوده و جاهای دیدنی بسیاری را دارد. در کشور گرجستان هتل‌های ۵ ستاره بسیار خوبی قرار دارند که می‌توانید اقامتی راحت و لوکس را در آنجا تجربه کنید. یکی از بهترین دلایل برای سفر به کشور گرجستان رفتن به رستوران های سنتی گرجستانی و خوردن غذاهای خوشمزه و اصیل این کشور است که طعمی بسیار عالی را دارند و از میوه ها و سبزیهای تازه درست شده اند. در ادامه می‌خواهیم به شما نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری این کشور را معرفی کنیم که در تور گرجستان حتماً تعدادی از این نقاط را مشاهده کنید پس با ما همراه شوید.

سواحل باتومی گرجستان

یکی از بهترین دلایل برای سفر به کشور گرجستان با قیمت تور گرجستان مناسب ، رفتن به سواحل باتومی و لذت بردن از آب و هوای خوب آنجا است. در فصل تابستان این شهر برای ساحل رفتن و لذت بردن از آبهای دریای سیاه بسیار عالی بوده و توریست های زیادی را به سوی خود می کشاند. در دوران شوروی آنجا یکی از مکان های مورد علاقه مردم روسیه برای سفر محسوب می شده است. در کنار این سواحل مناطق سرسبز و دیدنی وجود داشته و رودخانه های زیبایی در این شهر به درون دریا می ریزند. ماسه های باتومی در مناطقی شامل ترکیباتی هستند که به گفته بسیاری از مردم آنجا برای سلامتی مفید بوده و خواص آرامش بخش دارند.

از سواحل باتومی گرجستان تا قلعه‌ ناریکالا تفلیس گرجستان | نی نی یاری

باغ گیاه‌شناسی باتومی گرجستان

یکی از بهترین نقاط دیدنی طبیعی در کشور گرجستان باغ گیاه‌شناسی باتومی است. این باغ دارای ۱۰۷ هکتار مساحت بوده و انواع مختلفی از گیاهان زیبا و جالب را از سراسر دنیا درون خود جای داده است. این باغ زیبا بخش های مختلفی دارد که هرکدام مربوط به یک بخشی از دنیا می شود. در این باغ می‌توانید گلهای زیبا و بسیار نادر را مشاهده کنید و از بخش های دیدنی آنجا عکس برداری کنید. در این باغ از کشورهایی مانند ژاپن، روسیه، مناطق گرمسیری و بسیاری نقاط مختلف جهان گیاهان و گلهایی به آنجا آورده شده است.

میدان اروپا باتومی گرجستان

از معروف ترین جاذبه های شهر باتومی میدان معروف اروپا است. این میدان به عنوان نمادی برای تجارت میان اروپا و گرجستان در این شهر ساخته شده است و تندیسی مربوط به یک افسانه یونانی به نام مدئا قرار دارد که توسط یک مجسمه ساز بسیار معروف به نام دوید کمالادز ساخته شده است. در اطراف این میدان می‌توانید بناهای زیبا و اروپایی را ملاحظه کنید و آنجا برای پیاده روی و عکاسی و ثبت خاطرات مکانی بسیار ایده آل در این شهر به حساب می آید. در اطراف آنجا هم مراکز خرید و نقاط دیدنی مختلف شهر قرار دارند و این میدان شامل یک فواره موزیکال و جالب هم می‌شود که مردم را در هنگام تاریکی شب به این میدان می کشد که نمایش جالب این فواره را ملاحظه کنند.

دریاچه لاکپشت تفلیس گرجستان

از نقاط دیدنی که در شهر تفلیس وجود دارد می‌توان به جاذبه های طبیعی آنجا اشاره کرد که یکی از آنها دریاچه لاکپشت است. این دریاچه در غرب تفلیس واقع شده است و در اطرافش شامل جنگل های سرسبز می‌شود. در آنجا امکانات گردشگری و تفریحی واقع شده است و می‌توانید در این منطقه به پیاده روی و کوه نوردی بپردازید یا در اطراف دریاچه دوچرخه سواری کنید. در این منطقه برنامه های تفریحی و جشن های مختلفی در طول سال نیز برگزار می گردد.

قلعه‌ ناریکالا تفلیس گرجستان

از جاذبه های مهم تاریخی که در کشور گرجستان می‌توانید تجربه کنید یکی از مهم ترین هایشان قلعه ناریکالا است. این قلعه در قرن ۴ میلادی ساخته شده است و بر روی یک تپه قرار دارد. اگر به این قلعه بروید می‌توانید چشم اندازی بسیار وسیع و زیبا را از مناطق اطراف تفلیس مشاهده کنید. این قلعه توسط ایرانیان ساخته شده است و بنای آن در زمان ساسانیان انجام شده است. به همین دلیل هم آنجا شباهت به ارگهای داخل ایران دارد. در طول تاریخ این قلعه برای امور مختلف استفاده شده است و بطور مثال آنجا در زمان حمله روسیه آنها آنجا را برای نگه داری از مهماتشان مورد استفاده قرار داده بوند که موجب تخریب آنجا شده است. در حیاط این قلعه یک کلیسای قدیمی و زیبا واقع شده است که به نام کلیسای سنت نیکلاس شناخته می شود که مربوط به قرن ۱۲ میلادی است.