کشور هند از کشور های بسیار زیبا و باستانی است که در قاره آسیا قرار دارد. هند دارای معابد بسیار قدیمی بوده و محل آیین های مختلفی است. شهر باکو در جمهوری آذربایجان هم یکی از شهر های زیبایی است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و فاصله کمی با ایران دارد. تور گردشگری باکو از تورهای مورد علاقه ایرانیان به شمار می رود. در کشور هند هم می‌توان با هزینه کم به گشت و گذار پرداخت و از نقاط مختلف دیدنی لذت برد.

در شهر باکو هتل‌های ۵ ستاره واقع شده است که امکانات بسیار خوبی را برای علاقه مندان به گردشگری ارائه می دهد. کشور هند هم شامل هتل‌هایی با امکانات لوکس و درجه یک بوده که به سبک هتل‌های اروپایی ساخته شده اند. در تور هند می‌توان به رستوران های مختلف هندی رفت که غذاهایی لذیذ و خوشمزه را دارند که با ذائقه ما ایرانی ها هم هماهنگی دارد. در شهر باکو و کشور هند دیدنی های و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را برای علاقه مندان به گردش و سفر معرفی می‌کنیم.

 

نقاط دیدنی شهر باکو و کشور هند | نی نی یاری

تاج محل هند

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، یکی از بناهای بسیار زیبا در دنیا تاج محل است. این بنای بسیار زیبا در دهلی نو قرار دارد و از نماد های زیبای گردشگری در کشور هند شناخته می‌شود. آنجا همواره پر از توریست بوده که برای لذت بردن از فضای زیبای این قصر و عکاسی به آنجا سر میزنند. تاج محل در سال ۱۶۳۱ میلادی ساخته شده است و معمار آن یک ایرانی بوده که از طراحی معماری ایرانی در ساخت این بنا استفاده کرده است. آنجا با استفاده از سنگهای زیبای مرمر تزئین شده و نمایی سفید و زیبا را شامل می‌شود. در درون این کاخ زیبا می‌توان انواع تزئینات زیبا از سنگ های قیمتی را مشاهده کرد. در فضای بیرونی این کاخ یک جوی بسیار زیبا به همراه فواره ها وجود دارد و آنجا شامل باغی دیدنی می‌شود. ساخت این بنای زیبا ۲۲ سال طول کشیده است و ۲۰ هزار کارگر در آنجا مشغول به فعالیت بوده اند تا این مکان زیبا ساخته شود.

معبد طلایی آمریتسار هند

از معابد زیبا و دیدنی در هند باید به معبد طلایی آمریتسار اشاره کرد که یکی از مکان های مقدس برای هندو ها به حساب می آید. آنجا در کنار رودخانه قرار گرفته است و یکی از جاهای معروف توریستی و گردشگری به شمار می رود. این معبد در سال ۱۵۷۷ میلادی ساخته شده است و به دلیل این که رنگ طلایی در آنجا به چشم میخورد که به دلیل طلاکاری های زیاد آنجا است به معبد طلایی مشهور است. آنجا می‌توانید از معماری بسیار زیبا که شباهت به کاخ های قدیمی دارد لذت ببرید و از دیدن تندیس های بسیار دیدنی شگفت زده خواهید شد.

قلعه‌ی دختر باکو

در شهر باکو نقاط دیدنی تاریخی مختلفی قرار دارد که در محله ایچری شهر و اطراف آن هستند که به بخش قدیمی شهر باکو می گویند. از بناهای قدیمی شهر باکو قلعه دختر است که ارتفاعی ۲۹ متری دارد و بر روی یک تپه قرار گرفته است و می‌توانید از بخش های مختلفی از شهر باکو آن را مشاهده کنید. این قلعه بسیار قدیمی بوده و توسط ایرانیان در آن منطقه ساخته شده است و به احتمال زیاد محلی برای عبادت زرتشتیان به شمار می رفته است و آنجا نقش دیدبان برای شهر هم داشته است. این قلعه در اطرافش باغی زیبا را دارد که می‌توانید در آنجا به پیاده روی و ملاحظه معماری زیبای آنجا بپردازید. از بالای این قلعه می‌توان به شهر باکو نگاه کرد و چشم اندازی زیبا را ملاحظه کرد ولی بسیاری به دلیل ورودی گران آنجا به داخل نمی روند.

برج‌های شعله باکو

نماد مدرن و جدید شهر باکو برج های ۳ گانه شعله هستند که همانطور که از اسمشان مشخص است به شکل شعله هستند و در کنار یکیدیگر قرار گرفته اند. این شعله به منابع غنی گاز در این کشور اشاره دارد و البته به آیین مهر پرستی قدیمی آنجا هم می‌تواند اشاره دارد. ارتفاع برج های شعله به ۱۸۲ متر می رسند و آنجا در هنگام شب با نور پردازی به رنگ های مختلف دیده می‌شوند. هر کدام از این برج ها کار برد مختلفی را دارا هستند و یکی تجاری، یکی اداری و دیگری مسکونی است. در بخش دیدبانی برج تجاری شعله باکو می‌توانید مناظر بسیار زیبای دریای خزر و شهر باکو را مشاهده کنید و از امکانات تفریحی آنجا لذت ببرید. در اطراف این برجها انواع مراکز خرید و نقاط دیدنی شهر باکو قرار گرفته اند و همچنین در درون آنجا هم هتل های بسیار لوکس و مراکز خرید مدرن با انواع برند های معتبر بین المللی قرار دارند و می‌توانید در بهترین رستوران ها در آنجا غذا میل کنید و از مناظر بسیار زیبای دریای خزر لذت ببرید. این برج ها بر روی تپه ای سرسبز قرار دارند.