پارک کوهسنگی

دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت است. پارک کوهسنگی از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد بوده و درحاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده است و علت زیبایی کوهسنگی بخاطر تلفیق آب و سنگ و سرسبزی و نور است که همگی با هم فضایی جذاب و فوق العاده را برای مسافران و گردشگران فراهم آورده است. پارک کوهسنگی از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد، در واقع در سال ۱۳۴۰ با توسعه و گسترش شهر مشهد کوهسنگی از طریق یک خیابان وسیع و طولانی به همین نام به بدنه اصلی شهر وصل شد
اگر می خواهید سفرتان با تور مشهد سفر باتو ، به خاطره ای فراموش ناشدنی مبدل شود و همیشه از آن بعنوان یکی از بهترین سفرهای عمرتان یاد کنید ، ۵ تفریح برتر مشهد را در برنامه سفر خود جای دهید . تفریحات مشهد بسیار متنوع اند اما این ۵ مکان از بهترین جاهای تفریحی مشهد محسوب می شوند:

 

معرفی برخی جاذبه ها در سفر به مشهد | نی نی یاری

 

سرزمین موج های آبی مشهد

خیلی از شماها تفریحات آبی را به هر تفریح دیگری ترجیح می دهید ، تردید نکنید و سرزمین موجهای آبی را انتخاب کنید . مجموعه “سرزمین موجهای آبی” مشهد در زمینی به مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰۰۰ متر مربع بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه و نخستین مجموعه از این نوع در ایران می باشد. این مجموعه که در سال ۸۶ افتتاح شد، از حیث زیربنا و تجهیزات و تنوع و تعدد امکانات و بازی های آبی در رده بهترین پارکهای آبی دنیا است. گفتنی است تا قبل از تبدیل مجموعه آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن (مکعب آبی) به پارک آبی در سال ۲۰۱۰، مجموعه سرزمین موجهای آبی مشهد بزرگترین پارک آبی قاره آسیا بوده است. سرسره “تاپسی توروی” این مجموعه، برنده بهترین سرسره آبی سال ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک های آبی جهان است. از امکانات و تفریحات این مجموعه میتوان موارد زیر را نام برد:
سرسره های آهسته، سرسره های سرعتی، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، حمام ترکی و ….

آرامگاه فردوسی | خانه ابدی شاعر شاهنامه در توس

شعر و ادب بخش کوچکی از فرهنگ کهن ایرانی را تشکیل می دهند و به عنوان یکی از ویژگی های فرهنگی ما به شمار می روند. همین ویژگی فرهنگی سبب شده تا شعرایی به نام از این سرزمین سر برآورند و به افتخاری در تاریخ ایران تبدیل شوند؛ شعرایی که نام شان شهره خاص و عام است و در سراسر جهان به نیکی از آنها یاد می شود.
یکی از این شعرای پرافتخار حکیم ابوالقاسم فردوسی است که با شاهکار خود، شاهنامه، توانست قدم مهمی را در حفظ فرهنگ و ادب پارسی بردارد و امروز مهر افتخاری بر سینه ایران باشد. این شاعر، تمام عمر خود را صرف زبان پارسی کرد و تمام تلاشش را به کار گرفت تا اثری جاویدان را از این فرهنگ کهن بر جای بگذارد به همین سبب امروزه مقبره وی نزد علاقه مندان به فرهنگ این مرز و بوم جایگاهی ویژه دارد و همه ساله از میهمانان زیادی پذیرایی می کند. در تقویم ایران نیز روزی به این شاعر اختصاص داده شده و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نام گرفته است.
ما هم می خواهیم بار سفر ببندیم و راهی استان خراسان رضوی شویم. راه شهر توس را در پیش می گیریم و دل مان را در آرامگاه فردوسی به تک تک ابیات شاهنامه پر افتخارش می سپاریم.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

این باغ وسعتی ۲۵ هکتاری دارد و در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. این باغ کلکسیونی از انواع گیاهان است و در مجموع یازده کلکسیون دارد که شامل کلکسیون گیاهان دارویی و معطر، کلکسیون باغ میوه‌های بومی ایران، باغ رز، باغ صخره‌ای و آبشار، سیستماتیک و آربراتوم، بانک بذر و ژنوم گیاهی، ایران و توران، آموزشی و نمایشی، بانک گل‌های داوودی، سوزنی برگان و گلخانه و نهالستان می‌باشد، که یکی از دیدنی‌ترین کلکسیون‌های باغ، باغ رز است. که ۱۲۰ نوع از رز در آنجا نگه‌داری می‌شود. و بخش جشنواره گل‌های داوودی یکی از معروف‌ترین بخش‌ها هست که در پاییز هر سال برگزار می‌گردد.