سن ‌پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه‌های تمدن بشری بوده و برخی آن را ونیز شمالی می نامند . این شهر را موزه سر باز می نامند و حین قدم زدن در خیابان های شهر گویی از موزه ای تماشایی دیدن می کنید . باید افزود سن‌پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است و پتر مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی بود و مردم شهر برای این باورند که او حامی این شهر است . سن پترزبورگ را پایتخت تاریخی کشور روسیه ، و مرکز فرهنگی و علمی آن نیز می دانند .
سنت پترزبورگ یکی از شهرهای مهم کشور روسیه است که با موقعیتی استراتژیک ، محل تلاقی مسیرهای زمینی است و با وجود بنادر متعدد به یکی از قطب های اصلی اقتصادی و بازرگانی روسیه تبدیل شده است .
در ادامه شما خوانندگان گرامی را با گوشه و کنار این شهر آشنا در قیمت تور روسیه مناسب خواهیم نمود :

 

خیایان مشهور و پر جاذبه نوسکی و متروی شهر سن پترزبورگ | نی نی یاری

 

خیایان مشهور و پر جاذبه نوسکی

به گزارش سفر باتو ، شهر سن پترزبورگ در کنار مسکو از معروفترین و پرطرفدارترین شهر های دنیاست که بازدید از همه گوشه و کنار با هفته ها زمان نیاز دارد . این شهر مهد هنرمندان مشهوری بوده و قدم زدن در آن شبیه بازدید از یک گالری هنری است . معرفی این شهر به از خیابان نوسکی (Nevsky) که قلب سن پترزبورگ نام گرفته ، آغاز می کنیم . این خیابان قدیمی سراسر نور و شور و نشاط است و اطراف آن را فروشگاههای متنوع ، کافه و رستوران های متعدد و جاذبه های دیگر در بر گرفته است . این خیابان یکی از اصلی‌ترین مناطق شهر است که حین گذر از کوچه‌های آن با سبکهای معماری در روسیه آشنا خواهید شد ، و میتوانید از گالری‌های هنری موجود در آن دیدن کنید . این خیابان محل خوشگذرانی گردشگران است و اغلب کافه هایآن مملو از گردشگران پر و شور هیجان است و معمولا همه چراغ های این خیابان تا خود صبح روشن است .

متروی شهر سن پترزبورگ

باید گفت سیستم ریلی متروی شهر سن پترزبورگ همانند شهر مسکو ، میراث و یادگار اتحاد جماهیر شوروی و یکی از طولانی ترین و مجهزترین سیستم ریلی دنیاست . متروی شهر در سال ۱۹۵۵ میلادی ساخته شد و لقب عمیق‌ترین متروی جهان را به خود اختصاص داد و مهندسان برای ساخت آن مجبور بودند به عمق زمین نفوذ کنند . این سیستم ریلی دارای زیبایی های منحصر بفردی است و با تماشای طراحی و تزئینات داخلی آن به وجد خواهید آمد . متروی شهر در بیشتر مناطق مهم ایستگاه دارد و از پنج خط اصلی تشکیل شده است . بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تردد در اغلب مناطق از آن استفاده کنید و از بازدید داخل آن لذت ببرید .

ساحل شهر سن پترزبورگ

ساحل زیبای شهر در امتداد رودخانه نوا قرار دارد که از دریاچه بزرگ لادوگا سرچشمه می‌گیرد و از وسط شهر می گذرد . این منطقه زیبا به یکی از مهمترین پاتوق گردشگران تبدیل شده و تفریحات آبی متنوعی در اطراف آن به چشم می خورد .

بهترین غذاها در رستوران های شهر سن پترزبورگ

در ادامه برخی ازمعروف ترین و بهترین رستوران های شهر سن پترزبورگ را به شما معرفی می کنیم . که اغلب با انواع غذاهای لذیذ روسی از مهمانان خود پذایرایی می کنند . برخی از خوراکی‌های سنتی روسیه عبارتند از : سوپ‌های لذیذ ، بیف استراگانوف ، خاویار ، بنکیک بلینی ، راویولی ، انواع واویشکا که اغلب با ذائقه ما ایرانیان هماهنگ است و در کنار آن باید شیرنی های فوق العاده خوشمزه این شهر ار امتحان کنید که یکی از معروف ترین آنها تولا نام دارد . در شهر سن پترزبورگ کافه ها و رستوران‌های ارزان قیمتی وجود دارد که اتفاقا خوراک های لذیذ و با کیفیتی را عرضه می کنند . پیشنهاد ما برای شما کافه توکانو ، رستوران مستر بو ، رستوران بائو موچی ، رستوران خاچو پوری ، رستوران یدیم و روکامی است . تور ازمیر را از دست ندهید.

مراکز خرید معروف در شهر سن پترزبورگ

باید گفت ، شهر سن پترزبورگ مهمترین مرکز تجاری و اقتصادی کشور روسیه است و از این رو دارای بازارها و مراکز خرید متعددی است که هر یک علاوه بر عرضه کالاهای متنوع ، خدمات منحصر بفردی را ارائه می دهند . برخی ازپر طرفدارترین مراکز خرید شهر عبارتند از : گالریا شاپینگ مال ، سنتر گرند کنون
، مرکز خرید گوستینی دوور ، مرکز خرید یوروپلیس و مجتمع تجاری موسکووسکی .
به گزارش سفر باتو ، اگر قصد تهیه سوغات را دارید باید گفت معمولا اغلب گردشگران خرید انواع شکلات را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند که اتفاقا به عنوان سوغات هدیه ای جالب است . شکلات های متنوع را میتوانید در بسته بندی های جذاب بخرید که اغلب دارای طمع و مزه ای بی نظیراند . اما خرید انواع زیورآلات نیز طرفدار دارد و میتوانید انواع گل سر ، سنجاق سبنه و … سنگی و منجوق دوزی شده را تهیه کنید .
گفتنی است در بازار های این شهر ظروف چینی زیبایی را می بینید که برخی بعنوان سوغاتی تهیه می کنند . و سرویسهای چای‌ خوری روسی بسیار معروف هستند . در برخی فروشگاهها نیز انواع مجسمه های کوچک را می بیند که نمادی از شهر سن پترزبورگ و کشور روسیه اند و با طرح های زیبا و متنوع برای سوغات ایده آل اند.