اگر مسافر شهر زیبای باکو هستید ، اولین و بهترین مکان برای بازدید و گشت گذار ، بلوار زیبایی است که در طول آبهای دریای خزر کشید شده و اغلب جاذبه های تفریحی شهر و هر آنچه را مد نظر دارید در خود جای داده است . این بلوار بیش از یک قرن قدمت دارد و از همان زمان بعنوان مکانی تفریحی در کنار دریای خزر ساخته شد ، و از همان زمان تا به امروز به محلی برای تفریح و خوشگذرانی مردم شهر و همچنین گردشگران تبدیل شد . امروزه این بلوار بسیار زیباتر و پیشرفته تر از چیزی شده که یکصد سال پیش بود . و معمولا شب های تابستانی بسیار پر شور و حالی دارد .

این منطقه بیش از سه و نیم کیلومتر ووسعت دارد و با گشت و گذار در آن ، جاذبه هایی متنوعی همچون میدان پرچم باکو ، چرخ و فلک چشم باکو ، ونیز کوچک موزه فرش و … در دسترستان خواهد بود . بلوار باکو در خرید تور باکو ارزان در واقع از میدان پرچم باکو شروع شده و تا میدان آزادی شهر امتداد می یابد .
و در اطراف بلوار باکو مراکز خرید متنوع ، چایخانه های سنتی ، سالن تئاتر و سالن سینما ، زمین بازی و همچنین کافه ها و رستوران های متنوعی به چشم می خورد . و میتوان گفت همه چیز برای گذران لحظاتی بیادماندنی فراهم شده است .

 

آشنایی با بلوار ساحلی باکو آذربایجان | نی نی یاری

 

به گزارش سفر باتو ، در طراحی و ساخت این بلوار به نکات مهم و دقیقی توجه شده تا جائیکه احداث آن همسو با هدف های زیست محیطی بوده و از کمترین آسیب و آلودگی به دریای خزر جلوگیری شده است . البته این تنها اقدام مسئولان شهر باکو در مورد ساخت بلوار باکو نیست ، بلکه آن ها برنامه هایی را برای گسترش بیش از پیش بلوار در دست انجام دارند و می خواهند مطابق استانداردهای جهانی و یا فراتر از آن پیش روند . و همچنین تمامی امور نظافت و پاک داشت این بلوار به یک شرکت هلندی واگذار شده است . خبر خوب اینکه میتوانید در امتداد این بلوار و در مسیر ویژه دوچرخه سواری ساعت ها ورزش و تفریح را تجربه نموده و همزمان از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و میتوانید دوچرخه مورد علاقه تان را اجاره کرده و از اینهمه زیبایی و آرامش نهایت لذت را ببرید .
همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم در اطراف بلوار ساحلی باکو جاذبه های دیدنی فراوانی وجود دارد که بعد از پیاده روی در امتداد بلوار باکو برای ادامه گشت و گذار بسیار ایده آل اند . در ابتدا به سراغ یکی از زیباترین آسمان خراش های دنیا می رویم که ظاهری شبیه شعله های آتش دارد .

برج های شعله

برج های شعله که متشکل از سه سازه مجزا است به یکی از معروف ترین آسمان خراش های شهر باکو تبدیل شده و در فاصله کوتاهی از بلوار باکو قرار گرفته است . هر کدام از این سه برج دارای ارتفاع مختلفی است که بلندترین آنها صد و هشتاد دو متر ارتفاع دارد و حین قدم زدن در امتداد بلوار باکو میتوانید منظره زیبای آن را تماشا کنید .

ونیز کوچک

یکی از جاذبه های بسیار زیبای باکو مینی ونیز یا ونیز کوچک نام دارد است . ونیز کوچک یک کانال آب است که بر روی آن قایق های تفریحی را می بینید که به این سو و آنسو می روند و گردشگران از تماشای محیط اطراف آن به وجد خواهند آمد . ونیز کوچک در فاصله کمی از موزه فرش باکو قرار دارد و میتوانید بعد از کمی تفریح و خوشگذرانی از این موزه زیبا نیز دیدن کنید .
ونیز کوچک در سال ۱۹۶۰ میلادی ساخته شد و با ده هزار متر مربع وسعت به محلی برای تفریح و سرگرمی تبدیل شده است و شباهت آن به ونیز سبب شده آن را ونیز کوچک بنامند .

موزه فرش

موزه فرش باکو ، اولین موزه اختصاصی فرش در جهان است که در آن مجموعه ای گسترده از انواع فرش و قالیچه های بافت آذربایجان را می بینید . این موزه در سال ۱۹۶۷ میلادی افتتاح شد اما در سال ۱۹۹۸ میلادی ساختمانش به موزه ی سابق لنین در باکو منتقل شد . ساختمان این موزه بسیار است و ظاهر آن شبیه به یک فرش لوله شده است .

ایچری شهر

جاذبه ی دیگری که در نزدیکی بلوار باکو قرار دارد ، ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو است که در واقع هسته ی اصلی شهر باکوست و در قرون نهم تا یازدهم میلادی شکل گرفته است . شهر قدیمی باکو به یکی از جاذبه های دیدنی تبدیل شده و آثار باستانی فراوانی را در خود جای داده که برخی از آنها بیش از هزار سال قدمت دارند . گفتنی است ایچری شهر از سال ۲۰۰۰ میلادی در فهرست سازمان جهانی یونسکو جا گرفته است و معمولا بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد .