به عنوان شخصی که بیشتر زمان بزرگسالی خود را مشغول آموزش، فعالیت و ترید در مارکتهای بین المللی بودم و با افراد زیادی نیز در این زمینه همکاری و آشنایی داشتم، همیشه مخاطب این سوال قرار می گرفتم که آموزش فارکس TraderNova بهتر است یا Babypips ؟ در این مقاله می خواهم یکبار برای همیشه به این سوال پایان دهم و خیال همه را از این بابت راحت کنم.

آموزش فارکس با tradernova.com یا babypips.com
آموزش فارکس از آن دسته مقوله ها است که قبل از شروع نیاز به یک سری آماده سازی ها دارد و نمی توان بی گدار به آب زد. سایت Babypips که ذکر شد از آن دسته سایت هایی است که از سیر تا پیاز مارکت را توضیح داده و هر سوالی داشته باشید می تواند در آن پیدا نمایید. از سوالات ابتدایی تا این حد که تحلیل تکنیکال چیست! تا سوالات تخصصی تر، مثلا اینکه فرمول اندیکاتور ایچی موکو را چطور می توان محاسبه نمود. اما خب حتما شما هم با من هم عقیده هستید که این قبیل سایت ها که تبدیل به دایره المعارف می شوند، مرجع خوبی برای یادگیری نیستند، زیرا شخصی که قصد یادگیری از صفر را دارد، دقیقا نمی داند که چه چیزی را نمی داند! به عبارت دیگر می بایست راهنمایی بگیرد که از کجا شروع کند و بیشتر می بایست به دنبال ترفندها و راه های راحت تر جهت یادگیری باشد.
این جاست که رویمان را به سمت سایت Tradernova برمی گردانیم تا با سایتی سبک تر و تخصصی تر شروع به کار کنیم. در این سایت شما به راحتی می توانید ابتدا تصمیم بگیرید که با کدام بروکر فارکس شروع به کار کنید، چه استراتژی معاملاتی انتخاب نمایید، با تحلیل تکنیکال در فارکس و بورس آشنا شوید و هر اندیکاتور یا اکسپرتی که مد نظرتان هست را رایگان دانلود و تست نمایید.
مارکت های بین المللی نیاز به صبر و حوصله دارد و می بایست تلاش کنید تا با اغلب متدهای معاملاتی روز دنیا آشنا شوید و دست کم برای یک بار هم که شده هر کدام از آن ها را تست نمایید.